Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 26. november 2011, 17:20

Prøvede at tilslutte min PC til TVet med et Mini HDMI-HDMI kabel. Altså mini i den ene side, normal i den anden. grafikkortet har kun Mini tilslutning, og tvet normal, så bestilte sådan et kabel. Da jeg sluttede dem til, fik jeg hurtigt BSOD, og den kunne ikke genkende noget grafikkort bagefter (2x560TI). Efter nogen gendannelser og backups, tror jeg den er normal, men lidt langsom om at følge med nu hvor jeg skriver.
Nu tør jeg så ikke slutte den til igen, men hvorfor skete det ? ): Ved ikke hvilket af grafikkortene jeg satte stikket i, men regnede da ikke med det gjorde forskel

i7-4770 Corsair Obsidian 550D

MSI Z87 G43 Corsair CX500 m
Gigabyte GTx770 Samsung EVO 840 128 GB
Corsair 4*2 gb Vengeance Pro WD Green 1 TB
Corsair Hydro H60

2

lørdag, 26. november 2011, 19:04

Satte du stikket i mens PC'en var tændt?
HDMI-porte kan være temmelig sarte, og du kan risikere at brænde porten af hvis
der er strøm på når du sætter det til.

3

lørdag, 26. november 2011, 21:12

ja kan kun sige det som bubbi siger du kan have brændt det af ved og gøre det imens du var tændt.

Du skal altid slukke begge ting og så koble dem sammen, de kan opbygge forskellige mængler af statiskspænding som bliver udløst når du sætter stikket i og det giver tit BSOD i bedste fald, andre gange kan det riste en port eller hele kort og skærme.

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

4

lørdag, 26. november 2011, 21:30

TVet var slukket, altså standby hvis det har noget at sige. PCen var derimod tændt. Håber ikke der er sket noget med kortet, for Batman arkham city, som jeg så længe har set frem til køre ikke flydende ): evt. en måde om jeg kan teste det hele virker på ?
Ved min gamle PC, som havde 4890, der var pcen altid tændt når jeg satte det til, men der skete ellers aldrig noget ?

Corsair Hydro H60

5

lørdag, 26. november 2011, 22:52

At der ikke skete noget med den anden PC skal du kun være glad for.

Et HDMI-stik er bestemt ikke et Plug&Play stik, som man bare kan sætte til og tage fra
som man lyster, så som et USB-stik fx er.

6

lørdag, 26. november 2011, 22:57

Men det er det jo faktisk - at producenterne så ikke overholder standarden er en anden sag :roller:

7

søndag, 27. november 2011, 13:33

Nu har jeg ladet stikket sidde i grafikkortet, og har den anden ende tæt til TVet, men ikke sat til.
Hvordan vil i så anbefale jeg gør? Altså så let som muligt. Fx kunne jeg vel lade den sidde i begge? Jeg behøver jo ikke at slå over på HDMI udgangen på TVet, så jeg kan jo sagtens se DR1 osv. Men den sender vel stadig billedet derover, men bliver bare ikke brugt, hvilket ikke lyder så smart.
Eller kan jeg sætte pcen på slumre, inden jeg gør det? Har ikke lyst til at skulle lukke alt ned, bare hvis jeg har skal have et eller andet over på TVet..

Corsair Hydro H60

8

søndag, 27. november 2011, 16:31

personligt lader jeg da bare mine stik sidde i og så skifter over til HDMI på den enhed jeg nu vil bruge, du kan jo bare sætte din computer til kun og genere billed på din computer skærm og ikke på dit TV.

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Maximus VII Impact

Det er ved at være noget tid s
Læs Mere

0

Logitech x300 Bluetooth højttaler

Musik på farten kender vi alle
Læs Mere

1

Seasonic Platinum 1050W

Seasonic er en stor spiller på
Læs Mere

0

Gamdias Nyx Gaming Mat

Når man gamer, er det vigtigt
Læs Mere
Seneste nyheder

0

DeepCool med ny Captain 360 AIO vandkøling

DeepCool er kommet med deres n
Læs Mere

0

MSI Radeon R9 290X GAMING nu med 8GB RAM

Krigen mellem AMD og Nvidia st
Læs Mere

0

Alienware klar med ny Alienware 13 bærbar

Ønsker du at skille dig ud fra
Læs Mere

1

Huawei gør klar til at sende Huawei Honor 4X i butikkerne

Så er Huawei klar med endnu et
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.