24GB ram på Windows 7 home premium 64Bit?

  • Kan det virkelig passe at jeg skal til at opgradere min Windows 7, bare for at udnytte de 24GB ram jeg har bestilt?


    Troede når man havde 64bit windows, at det så var mere end 16GB.


    Det kan jo næsten ikke betale sig at opgradere til en anden model, så tænkte der var en eller anden måde man alligevel kunne udnytte de 24GB?

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Det da lidt noget lort, gider næsten ikke give penge for at opgradere, bare for at kunne køre med 24GB.
    Men hvis der er en som kender til et trick, så må i meget gerne sige til.
    eller bare en billig løsning på en upgrade eller noget.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tak for links.
    Men ja de er lidt dyre, vil helst ikke op i den pris, når jeg jo allerede har betalt for home premium, og især når der kommer et windows 8 inden alt for længe.
    Så det er lidt spild af penge, sgu for dårligt at de sætter sådan en begrænsning på.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Tak for links.
    Men ja de er lidt dyre, vil helst ikke op i den pris, når jeg jo allerede har betalt for home premium, og især når der kommer et windows 8 inden alt for længe.
    Så det er lidt spild af penge, sgu for dårligt at de sætter sådan en begrænsning på.


    måske skulle man bare lære at læse enden man brokker sig, Home Premium er jo kun til hjemme brugerne som ik skal så meget andet end ha noget som enlig bare køre ;)


    og nu vil jeg så aldrig gi omkring 1300kr hos Microsoft selv når du ka få en OEM Windows 7 Professional SP1 64bit for små 975kr hos bla. Komplett.dk :crazyeyes:

  • Nu har jeg bare altid hørt at 64bit skulle kunne køre med mange ram, så havde ikke regnet med at de så sætter en så lille begrænsning på en 64bit virsion.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Nu har jeg bare altid hørt at 64bit skulle kunne køre med mange ram, så havde ikke regnet med at de så sætter en så lille begrænsning på en 64bit virsion.


    alså nu er det jo Microsoft så hva havde du forventet?


    jeg har det sådan at jeg personligt ik selv bruger Home Premium, da jeg ik ka køre med UAC og "Kør som administrator", men generalt er at man læser, men må du tage med, så gem de da dine ram og køb en Windows 8 Ultimate el. Professional når den kommer hvis der kommer en Professional ved jeg så ik, ved der kommer Ultimate.


    derfor jeg ved at mange køber Windows 7 Professional istedet for Home Premium pga. bla. de 2ting og pga. den understøtter 128gb (64bit gør).

  • måske skulle man bare lære at læse enden man brokker sig

    Nu tror jeg uden at sige for meget, at jeg både læser og skriver bedre end de fleste, og den var da også smuttet for mig, at Home ikke kan tage så store mængder ram ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nu tror jeg uden at sige for meget, at jeg både læser og skriver bedre end de fleste, og den var da også smuttet for mig, at Home ikke kan tage så store mængder ram ;)

    Det kom sgu også 112% bag på mig. Men rart at finde ud af, da jeg p.t. har en Workstation på vej. Jeg var sgu røget gennem loftet, hvis jeg først havde opdaget det efter installationen :)
    Når dét så er sagt, så kunne Mikroblød fandeme lære en hel del af Apple.... Én version af deres OS X, der så kan det hele - og til en tredjedel af prisen.

  • Nu tror jeg uden at sige for meget, at jeg både læser og skriver bedre end de fleste, og den var da også smuttet for mig, at Home ikke kan tage så store mængder ram ;)


    Det kom sgu også 112% bag på mig. Men rart at finde ud af, da jeg p.t. har en Workstation på vej. Jeg var sgu røget gennem loftet, hvis jeg først havde opdaget det efter installationen :)
    Når dét så er sagt, så kunne Mikroblød fandeme lære en hel del af Apple.... Én version af deres OS X, der så kan det hele - og til en tredjedel af prisen.


    det kommer ik bagpå mig, faktisk fordi jeg for jeg har læst det før, plus at der er jo nogle grunde til man kalder den "Home Premium" ik? Home alså Hjem :))


    og Maverick regner da med hvis du ska ha en workstation det blir med Professional el. Ultimate i 64bit og ik Home Premium, alså det havde jeg sku undre mig over hvis du købte en Workstation og så smid Home Premium på ?(

  • ved godt jeg måske lyder lidt som en smart ass men har i ik undret jer over hvorfor der kun blir færdig byggede Stationær og Laptops med 4-8gb ram har Windows 7 Home Premium 64bit og hvorfor dem med 8gb og mere har Professional el. Ultimate? ^^;


    bare en tanke hvis man kigger efter i Elgiganten m.m el. rundt på nettet efter en gamer laptop el. stationær.

  • ved godt jeg måske lyder lidt som en smart ass men har i ik undret jer over hvorfor der kun blir færdig byggede Stationær og Laptops med 4-8gb ram har Windows 7 Home Premium 64bit og hvorfor dem med 8gb og mere har Professional el. Ultimate? ^^;


    bare en tanke hvis man kigger efter i Elgiganten m.m el. rundt på nettet efter en gamer laptop el. stationær.

    Jeg har åbenbart andre ting der er mere værd at undres over, for det har jeg overhovedet ikke skænket en tanke :)
    Men jeg går så også selv efter Ultimate hver gang, så måske kan det have lidt med det at gøre :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • ved godt jeg måske lyder lidt som en smart ass men har i ik undret jer over hvorfor der kun blir færdig byggede Stationær og Laptops med 4-8gb ram har Windows 7 Home Premium 64bit og hvorfor dem med 8gb og mere har Professional el. Ultimate? ^^;


    bare en tanke hvis man kigger efter i Elgiganten m.m el. rundt på nettet efter en gamer laptop el. stationær.

    Så giver det pludselig mening at min T410 er født med Win 7 Pro :)

  • He, egentligt en lidt sjov diskussion...


    Jeg havde en der var lidt i samme spor for et års tid siden, hvor en bruger blev ret irriteret på mig fordi vedkommende rådte til at købe Windows 7 home premium, og hvor jeg så gjorde opmærksom på RAM begrænsningerne i de enkelte udgaver. På det tidspunkt mente vedkommende i hvert fald ikke at der var nogle private brugere der inden for en overskuelig tid ville blive ramt af 16GB begrænsningen.....


    Kun 3,25 GB kan bruges


    /ask

  • Så giver det pludselig mening at min T410 er født med Win 7 Pro :)


    Hvis bare det var så simpelt, i5-560m er kun specced til at understøtte 8GB RAM jf. ark.intel.com


    Jeg er mere tilbøjelig til at tro at det er fordi Lenovos Thinkpad T-Serie ofte bliver brugt til business, hvor der rent faktisk er nogen der kan bruge de funktioner der tilbydes.


    Personligt valgte jeg at tage home premium til min T410.


    EDIT: i øvrigt der er en lille fejl i din signatur, det er kun sandy bridge CPUer der har HD Graphics 3000 (eller 2000 afhængigt af modellen), det hedder bare Intel HD Graphics ellers.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nu var det heller ikke for at starte en diskussion.
    Men havde så desværre ikke læst jacobask gamle input i den anden tråd, men jeg var også bare blevet rådet til home premium dengang, som der bliver nævnt i den anden tråd også.
    Men nu ved jeg så bare fremover at der er en ting mere man skal kigge efter på de forskellige udgaver, men bliver nok først når win 8 kommer.
    Jeg havde bare håbet der måske var et trick eller noget der ude, så man alligevel kunne åbne op for alle 24GB ram, men det lader det så desværre ikke til.
    Men tak for jeres input/hjælp.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • og Maverick regner da med hvis du ska ha en workstation det blir med Professional el. Ultimate i 64bit og ik Home Premium, alså det havde jeg sku undre mig over hvis du købte en Workstation og så smid Home Premium på

    Ville jeg faktisk have gjort, hvis jeg ikke havde læst med her.

    windows kan ikke lære noget af apple, så længe mac koster så meget mere....

    OS X Lion til 169 kr vs Win 7 xxxxx til ca.1K.