CrossFireX kombatibel bundkort?

  • Hej allsammen :clap:
    Ville høre om i kan anbefale et billigt bundkort der har 2*PCI-E x 16 og kan tage CrossFireX
    (kortene må helst ikke sidde for tæt)
    s 1155
    kabinet: cooler master haf 922(understøtter mini-ATX og ATX)


    på forhånd tak for hjælpen :9xo


    -The Dude :firefox:

  • Ville personligt tage et Z68 kort, med pci-express 3.0.
    Så har du fuld understøttelse for Ivy Bridge, hvilket gør det nemmere at sælge i den anden ende.


    Er selv glad mit mit Asus P8Z68-V Pro, så det i udgaven med pci-express kan jeg ihvertfald anbefale. Det koster ca. 1300,-

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Du får da ikke mere båndbredde til SLI/Crossfire med z68 fremfor p67, og de har begge usb3.0 og den seneste sata. Så hvad er det du får for de 400kr mere, som du ser dig nødsaget til at skulle have? :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Du får da ikke mere båndbredde til SLI/Crossfire med z68 fremfor p67, og de har begge usb3.0 og den seneste sata. Så hvad er det du får for de 400kr mere, som du ser dig nødsaget til at skulle have? :)

    Det er kun begrænset korrekt. Med de nuværende kort, så nej, der er båndbredden den samme. Men med et "gen3" kort, og en Ivy Bridge, har man dobbelt så høj båndbredde, forudsat at det er pci-express 3 gfx man bruger.


    (jaja, flue knipperi, da du ikke bliver begrænset med den nuværende generation af grafikkort :crazyeyes: )

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Personligt er bundkort ikke et sted jeg selv vil spare, men det undrede mig bare, hvad der havde fået dig til at gerne ville ofre de 400kr mere ;)


    Så må jeg sige, at det Asus Gene du henviser til, altså ikke har mere plads og samtidigt et matx, så nu er jeg forvirret. Det er dog et super lækkert kort, og det er ganske godt at arbejde med. Vil mene at du kan lave et rigtig lækkert setup med et lidt mindre kabinet og stadig have plads til 2xHD6950/70 eller andre kort i samme størrelse.


    Samlede det i sådan et kabinet her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=634681
    Men hvis du vil have mere plads/luft, så skal du ikke tage Gene i hvert fald ;)


    Jeg ville ikke umiddelbart tøve med at vælge det Asrock, du linker til, da det lader til at være et rigtig lækkert kort og synes ikke prisen er slem heller. Ja, så får man PCIE3 med, men det kører stadig kun 8x i SLI/Crossfire, så kan ikke se fidusen andet end at producenterne har endnu et fint salgsgimmick.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • hmmm har kigget specs på det der asrock kort og nu bliver jeg lidt i tvivl... der står "maks allokeret ram størrelse 1763" og mit kort er jo på 2 gb vil det da sige at jeg ikke kan få fuld udbytte af mit grafikkort?:)


    -The Dude :firefox:

  • Hvis du scroller mist ned på det link du selv har smidt ind, så dukker dette frem: Multi-Graphics Technology
    Support for 2-Way ATI CrossFireX?/NVIDIA SLI technology


    Så er den vist ikke meget længere ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • yup jeg ved det, men da jeg pillede mit grafikkort ud tidligere idag stod der PCI-E x8 ved det slot hvor det andet skal i og jeg skal jo bruge 2 * PCI-E x16 eller hvad?;)


    -The Dude :firefox:

  • Uanset hvilket bundkort du vælger til socket 1155, så kører de kun 2x8pcie, når du bruger Crossfire/SLI.
    Det er dog ikke noget der vil kunne ses i praksis, så det er lidt irrelevant.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • NP dude ;)
    Håber du får det ud af dit system, du tilsigter :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ved da godt at nogen af dem kører mindre, men du får ikke mere båndbredde på 1155 end 8x pcie, hvis du kører med sli/crossfire :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().