Screenlag med ny bærbar (HD6990)

  • Jeg har netop købt en bærbar med disse specs:


    Specifikationer:




    Processor
    Intel Core i7-2760QM 4x2,40GHz (Turbo 3.50GHz) 6MB cache


    Ram:
    16GB DDR3-1600 HyperX RAM DualChannel


    Harddisk:
    128GB SSD (Solid State Disk) (Disk 1)
    750GB
    harddisk (Disk 2)


    Grafik:
    AMD Radeon HD6990m 2GB dedikeret RAM (DirectX 11)


    Skærm:
    17.3” FullHD-LED Glare panel 1920x1080


    Batteri:
    8-cell Li-Ion high-end battery 7600mAH


    Lyd:
    THX TruStudio Pro High Definition lyd (2 højtalere)


    Drev:
    Super Multi DVD-brænder DualLayer


    Netkort:
    100/1000 Mb/s GIGABIT - samt Trådløst N netkort


    Webcam:
    2.0M pixel webcam i skærm


    Keyboard/mus
    DK-keyboard samt touchpad med 2 knapper


    Software:
    Drivere til Windows 7 medfølger.


    Vægt:
    3,9 Kg (with Combo Driver)


    Mål & vægt
    412(W)x276(D)x41-45(H)mm


    Service:
    2 års garanti (Dog undtaget batteri som der ydes 6 måneder på)


    Stik/forbindelser:
    2 x USB 2.0
    2 x USB 3.0
    1 x HDMI port
    1 x DVI
    1 x eSATA
    1 x IEEE 1394 Firewire
    1 x 9-in-1 flash Card Reader (SD/MMC/MS)
    1 x RJ45 connector for Ethernet (Gigabit)





    Jeg bruger den primært til surfing, spil og lidt office arbejde. Jeg har pt. kun et gammelt spil Delta Force Black Hawk Down på den. Problemet er at jeg har rimelig meget screenlag når jeg spiller. Det er underordnet om jeg spiller på bærbar skærm eller den eksterne. Laggen kommer momentvis med et ordenligt "hak" for 1 sekund senere at køre fint. Det er typisk når der skydes det lagger.


    Jeg har prøvet at skrue helt ned for settings, samme resultat. Jeg spiller ikke trådløst.
    Var samme prblem med den præ-instalerede driver. Opdaterede men samme problem.



    Spillet er ret gammelt og jeg mener bestemt ikke at jeg skulle have disse problemer.


    Jeg ved godt det er et dx8 spil, men alligevel...




    Nogen forslag til hvordan jeg evt. kan teste om mit gfx er defekt eller løsningsforslag generelt?

  • Tror virkelig bare det er fordi det er et gammelt spil. Engine'en kører sikkert ikke optimalt på Windows 7.


    Jeg vil råde dig til at prøve et nyere, krævende spil og se om problemet er der også. Hvis det er, så kan du jo udelukke spillets alderdom. :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Du kan prøve at hente Team Fortress 2, det er ikke det nyeste spil, men det er da af nyere dato og burde kunne give dig en bedre fornemmelse og så er det free to play ;)


    Ellers kan du også prøve at hente en nyere benchmark, f.eks. unigine heaven

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • hehe ja den burde jo ikke have problemer, sidder med samme maskine (dog i 15,6") men har ikk lige prøvet at køre BHD på den, men kan da smide det i en dag, det er trods alt et klasse spil :) men ellers prøv at sætte den til sync every frame, enten i spil grafik optoins eller i noget gfx instillinger i windows, kan nogle gange hjælpe..

  • Kunne da være super hvis du prøver BHD af...
    Har testet 3dmark 11 og fået 3974 uden optimized amd slået til. Tror vist det er ok.
    Har lige haft tid til at hente Alien Arena ( har desværre givet min søn alle mine spil!!) bare for at teste for screenlag....der er ingen problemer.
    Skal have fat i et fps ala COD serien, BF serien eller noget for at teste videre.

  • Far fetched, men prøv at køre spillet i kompatilitetstilstand..

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Vild maskine ellers :9xo


    Jeg har oplevet et problem meget tilsvarende dit: Da jeg spillede Borderlands og Modern Warfare 2, kørte det fint uden problemer med lag. Senere fik jeg fat i Modern Warfare 1, der så vidt jeg ved kører på samme engine som MW2, men det havde den uvane at fryse ½-1 sekund netop når man skyder. Og det er frygtelig irriterende i et skydespil :cursing: Jeg fik aldrig løst problemet, men har købt en PS3. Den lagger ikke... :T