1

onsdag, 23. november 2011, 17:51

Hey Tweakers! =)

Jeg skal have en gaming pc, og har fundet den her: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcs…8&type=pcsystem

Skifter Standard Konfiguration til: i7-2600K 4x3.40GHz (Turbo 3.80GHz)

I "Hardware opgraderinger" skifter jeg til 580GTX istedet for 570GTX

Mit spørgsmål er så:

Kan Strømforsyningen: Seasonic SS-600ET super silent (80+ bronze certified)så godt køre pc'en optimalt, eller skal jeg skifte den til: Seasonic 750W 80+ Silver certified
nede i "Diverse Opgraderinger" istedet for? =)"Har tænkt mig at overclock den til 3.8GHz" BTW Prisforskellen er 300 kr.

Tak på forhånd :9xo

2

onsdag, 23. november 2011, 19:01

strømforsyningen burde sagtens kunne trække det.

asus P8P67 evo
16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
coolermaster 600m silent pro
msi GTX970 gaming.
AOC 24 G2460PG
steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

3

torsdag, 24. november 2011, 02:40

strømforsyningen burde sagtens kunne trække det
Er du sikker? :boxed:

Også når jeg overclocker? - Vil helst gerne kunne køre pc'en så godt som muligt.

4

torsdag, 24. november 2011, 07:22

Som tommelfinger regel, så yder en PSU allerbedst ved en belastning på 80%, der er udnyttelsesgraden højest.
Det passer så alligevel ikke helt, siden PSU'er osse undergår en udvikling hvilket afspejles i deres certificering
80, 80+, bronze, silver, gold, platinium, men det er så igen kun et mere nuanceret fingerpeg på at du er i den rigtige retning.

Din PSU bliver jo ikke belastet ens under alle forhold, da det vil afhænge af en masse faktorer, så du skal sådan set "bare" sørge for at den dækker det meste siden spids belastning, ikke kan komme på tale ved normalt brug gennem længere tid.
Som alt andet, så jo højere certificering, jo højere pris, siden kvaliteten på de forskellige komponenter samt tolerancerne de skal virke indenfor bliver mindre, jo bedre certificering din PSU har.

Mange bruger PSU calculator til at give et fingerpeg om deres PSU er stor nok, og holder du dig omkring de 100-150 watt over anbefalingen fra programmet, så er du helt sikker på, at du ligger i den gode ende.

http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

Du skulle ikke spørge om maskinen vil køre optimalt, siden det vil den ikke hele tiden. Du skal overveje om du har power nok til at kunne klare en spids belastning gennem længere tid og stadigvæk holde din maskine stabil under alle forhold.

En Seasonic PSU er højkvalitet, så i mine øjne er det underordnet om du tager den ene eller den anden, begge kan godt klare dit system.

Sørg lige for at chekke op på hvor mange ampere den 600 watt levere på din 12 volts linie, siden det bliver den, som kommer under det hårdeste pres ov som bliver slidt hurtigst.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.