Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 18. november 2011, 20:22

Det bliver endnu en af de utallige "ny pc" tråde, men jeg håber i vil bære over med mig.
Det er efterhånden på tide at købe et nyt system, så jeg tænkte jeg ville give mig selv et nyt i jule gave og jeg er kommet frem til dette:

Indkøbsliste

Det jeg er lidt i tvivl om, er ram, bundkort, GFX og kabinet. Jeg vil gerne have et silent kabinet med godt airflow, så jeg har også overvejet, fractal design define r3/XL.

Hvad synes i om grafikkortet, jeg ved ikke hvilke af de fabriks OC'et korts man skal gå efter? Pc'en skal kun bruges til gaming af de nye store titler (Skyrim, BF3, Mw3 etc). Planen er at CPU'en skal oc'es ved hjælp af MSI's software program, men jeg har også hørt at Asus' skulle være ganske godt, har i nogle erfaringer?.

Jeg genbruger en 1TB hdd fra min nuværende PC

Håber i kan hjælpe

//Mads

2

fredag, 18. november 2011, 20:38

det ser jo meget godt ud :)

men jeg ville nok ikke vælge det gfx den normale version koster 600 mindre og har samme køler:D

er planen at du vil købe et til gfx med tiden?

gigabyte har også programer til at overclocke deres bundkort:)

3

fredag, 18. november 2011, 20:41

jeg vil anbefale dig en større ssd :)

4

fredag, 18. november 2011, 20:43

Jeg tror umiddelbart ikke jeg vil sætte endnu et 570 i med tiden, så jeg vil have så meget jeg kan få ud af de penge. et 580 er ud over budgettet. Spørgsmålet er om det er pengene værd at købe et fabriks oc'et kort? Jeg ved ikke om de også kommer OC tools? Det skal nævnes at jeg spiller på en 24" skærm

Hmm, er der behov for mere når det kun er til windows og essentielle spil?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "garfish" (18.11.2011, 20:48)

5

fredag, 18. november 2011, 20:48

jeg har selv en 120gb corsiar force 3, og en 1000gb og jeg har kun 30 hb tilbage på min ssd(og jeg har lige slettet nogle spil...)

6

fredag, 18. november 2011, 20:53

kom lige til at se prisen på dit kabinet, shit man ! :)

laver Lian Li ikke noget der er bedre? :)

7

fredag, 18. november 2011, 21:10

Ja det koster lidt :P

Jeg tænkte på at købe dette i stedet Fractal Design Define r3, så kunne jeg bruge flere penge på en ssd?

8

fredag, 18. november 2011, 22:16

Nu har jeg opdateret lidt i det, efter hvad i har sagt

Opdateret

Er det mere value? Jeg læste et review, hvor at de fik det EVGA gtx 570 kort, godt over de 800mhz (kilde

9

lørdag, 19. november 2011, 05:21

Jeg ville vælge en anden SSD, der har været læssevis af problemer med den "nye" sandforce controller, den ene værre end den anden.
Jeg ville hellere gå efter en Crucial M4, hellere en lidt mere stabil SSD fremfor en som kan låse og gå i ged.

Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, win 8.1 64 bit.

10

lørdag, 19. november 2011, 07:43

Jeg ville vælge en anden SSD, der har været læssevis af problemer med den "nye" sandforce controller, den ene værre end den anden.
Jeg ville hellere gå efter en Crucial M4, hellere en lidt mere stabil SSD fremfor en som kan låse og gå i ged.

Mvh
Sam

Hmm, Både Corsair og OCZ har da lavet flere firmware opdateringer, og jeg syntes ikke at have læst andet end, at de virker som de skal.

11

lørdag, 19. november 2011, 20:42

Hmm, Både Corsair og OCZ har da lavet flere firmware opdateringer, og jeg syntes ikke at have læst andet end, at de virker som de skal.

Sidst jeg kiggede på OCZ's forum, var der stadigvæk problemer, så jeg vil anbefale at man lige undersøger det inden man køber.

Men der er ingen tvivl om at det vil være et sikrere valg at tage en M4, Sandforce har løst mange problemer som skulle forårsage BSODs, som slet ikke burde være tils stede på et hardware beregnet til detail handlen.

I sidste ende er spørgsmålet om man kan leve med et par BSODs i ny og næ imens man venter på at sandforce får styr på deres firmware, eller om man helst vil have en SSD baseret på en langsommere men mere stabil controller mod et mindre tab af performance.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

12

søndag, 20. november 2011, 02:46

Der er da noget helt galt med det kabinet... 3 blæsere der alle blæser ud?
Du skal have mere luft ind end ud. Det danner et overtryk inde i kabinettet som sørger for at støv holdes ude.
Det forudsætter selvfølgelig at der er støvfiltre på de luftindtag.
Vil anbefale 3 ind og 2 eller 1 ud.

13

søndag, 20. november 2011, 23:52

hvad med dette: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=648586 gfx?

du kan jo også spare lidt på psu 750w er lidt overkill hvis du ikke vil køre sli...

14

mandag, 21. november 2011, 22:25

Hmm, det er nu mere om der er gode oc's evner via fabrikssoftware?

hvis jeg skal have 3 harddiske i, skal jeg så ikke bruge 750? eller kan jeg skære ned til en 650?

15

tirsdag, 22. november 2011, 21:28

ja 650 burde være fint..

det var mest de penge du kunne spare... det kostede 2000kr der jeg sendte linket ;)

Seneste tests og artikler

0

Logitech K480 Bluetooth tastatur

Vi skal i dag tage et nærmere
Læs Mere

0

NZXT H440 - Special Edition

Du husker måske, da vi kiggede
Læs Mere

0

Corsair Raptor M45 - Gamer mus

Er du på jagt efter en ny mus,
Læs Mere

0

G5 villapakke fra Sikkerthjem

Julen er også en af tyvenes hø
Læs Mere
Seneste nyheder

0

OCZ klar til at annoncere en ny SSD serie navngivet Z-DRIVE 6000

Kan du lide OCZ SSD, og kan du
Læs Mere

0

Kommende Radeon R9 390X bygges med en Bermuda XT core

Bliver det kommende Radeon R9
Læs Mere

0

Cryorig snart ude med ny H7 CPU-køler

Cryorig, som vi før har stifte
Læs Mere

0

Huawei Honor 6 Plus annonceret

Huawei har præsenteret deres n
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.