Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 15. februar 2004, 21:21

jepper, jeg er i gang med at samle en gammel com, den skal oc's så meget som muligt, og alle tests laves i 3d mark 01(andre forslag er velkomne).det hele er self luftkølef, men hvem siger at man ikke kan lave extrem luftkøling( er i gang med at få lavet en kasse til en 200 mm radialkøler som skal køle cpu)
indtil videre har den overlevet at blive så varm at den gav mig 1 grads forbrænding efter at have været tændt i 5 sek, den har snart prøvet alt.

sådan her kommer mit hw setup til at se ud:
QDI Kinetiz 7b
duron 700
samsung pc 133 ram 256 mb
pixelview geforce 2 mx 400

jep, en rigtig gammel com. som skal stå for tur.
hvis i evt har forslag til hva jeg kan gøre så kom med dem, jeg er ikke helt klar over hva mb kan endnu.
men cpu' en er lukket op så det er bare at hæve multiplier.
og gfk skal have en vulcano 7+ monteret på gpu(der er huller omkring gpy, så kan oz montere en anden blæser) + en forholdsvis ny alu køler, som var BOX profil da xp 1800 stadig var ny. den skal skæres op og sættes fast på rammene.(ved ik helt hvordan endnu, ved du så skriv det plz)

jepper, igen skriv hva i mener om mit lille projekt. det starter når jeg får mit nye gfk, fopr bruger i øjeblikket mit gf2 mx i min egen spand.

Hvis jeg havde råd til vandkøling så havde jeg selv kølet den med det, men det står økolomien ikke lige til så det bliver som skrevet før, luft.

/FlexQ

2

søndag, 15. februar 2004, 22:32

Du måtte ellers godt have købt en Pentium 1 cpu af mig... har 3 styks liggende... håber på at de blvier penge værd en dag... men regner dog ikke med det...

Men synes sq da det er en god ide.. du går direkte efter "det grå guld" :T

3

søndag, 15. februar 2004, 22:32

Du kunne evt spørge folk om der ikke er nogen der har en peltier til og ligge du lige må låne i en god sags tjeneste. Kunne da være sjovt og se hvad du kan sparke ud af svinet.

[Workstation]Intel i7-2600K|i5-650[HTPC]
Asus Maximus IV Extreme-Z|Gigabyte GA-H55M-USB3
Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB|2x2 gb G.Skill eco PC3-12800U
2xGainward GTX 460 Golden Sample 1024MB in SLI -> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD|Onboard
OCZ Vertex 2 (System)|Intel X25 G2 80GB (System)
3x1TB Samsung F1 (Storage)|4x2TB Samsung F4 in Raid 5 (Storage) -> Adaptec 3405
2x1TB Samsung F3 (Storage) in Raid 0|None
Razer HP1 | Razer Lachesis | Logitech G15|None
Corsair 800D | Corsair HW850|Antec VERIS Fusion Remote Black | Corsair CX430
60/60@75/75 Fiberconnection by Waoo
X-Box 360 Elite (Incl. Kinect) -> Panasonic 50" TX-P50S20E -> Logitech Z-5500 Digital
HTC Desire HD | Adam LCD Wifi&3G

4

mandag, 16. februar 2004, 00:16

jamen, jamen, jeg kender en der har et peltier element, så skal det jo bare køles! :D ... wee..
self. skriver til ham i morgen! :D

5

mandag, 16. februar 2004, 03:06

Skal også til at lave en pc af alt mit henlagte grej.
Har en Duron 700 liggende, hvor L1 broerne er tegnede så den lommer til at køre 902mhz. Den kan efter sigende ikke komme højere. Den skal sættes på et ASUS A7V-E mb. På cpuen sætter jeg en Titan-køler.
Har så nogle Spectec PC 133 ram - 2x128 og et Gforce3 Ti 200, et par ældre harddiske - 20 & 6 GB, et Terratec SixPack 5.1+ lydkort og et Codegen kabinet med en 300w psu.
Så det bare lige tiden, til at gøre det, der mangler ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "bentzin" (16.02.2004, 03:07)

6

mandag, 16. februar 2004, 03:48

Uhhhhhhhhhhhhhhh Et A7V-E mobo. Troede ikke der var andre der havde set sådan et :]

Kørte selv med det i min gamle maskine.
Hvad er maks FSB du har haft det oppe på?

Har du lavet 5volts stabilitets mod på det?
Eller andre mods?

[Workstation]Intel i7-2600K|i5-650[HTPC]
Asus Maximus IV Extreme-Z|Gigabyte GA-H55M-USB3
Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB|2x2 gb G.Skill eco PC3-12800U
2xGainward GTX 460 Golden Sample 1024MB in SLI -> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD|Onboard
OCZ Vertex 2 (System)|Intel X25 G2 80GB (System)
3x1TB Samsung F1 (Storage)|4x2TB Samsung F4 in Raid 5 (Storage) -> Adaptec 3405
2x1TB Samsung F3 (Storage) in Raid 0|None
Razer HP1 | Razer Lachesis | Logitech G15|None
Corsair 800D | Corsair HW850|Antec VERIS Fusion Remote Black | Corsair CX430
60/60@75/75 Fiberconnection by Waoo
X-Box 360 Elite (Incl. Kinect) -> Panasonic 50" TX-P50S20E -> Logitech Z-5500 Digital
HTC Desire HD | Adam LCD Wifi&3G

7

mandag, 16. februar 2004, 08:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af SShadowS
Uhhhhhhhhhhhhhhh Et A7V-E mobo. Troede ikke der var andre der havde set sådan et :]

Kørte selv med det i min gamle maskine.
Hvad er maks FSB du har haft det oppe på?

Har du lavet 5volts stabilitets mod på det?
Eller andre mods?

Det eneste jeg gjorde dengang det kørte med Duron'n, var at tegne på nogle broer på cpuen. Viste ikke så meget om OC på det tidspunkt. ;)

8

mandag, 16. februar 2004, 08:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af FlexQ
jepper, jeg er i gang med at samle en gammel com, den skal oc's så meget som muligt, og alle tests laves i 3d mark 01(andre forslag er velkomne).det hele er self luftkølef, men hvem siger at man ikke kan lave extrem luftkøling( er i gang med at få lavet en kasse til en 200 mm radialkøler som skal køle cpu)
indtil videre har den overlevet at blive så varm at den gav mig 1 grads forbrænding efter at have været tændt i 5 sek, den har snart prøvet alt.

sådan her kommer mit hw setup til at se ud:
QDI Kinetiz 7b
duron 700
samsung pc 133 ram 256 mb
pixelview geforce 2 mx 400

jep, en rigtig gammel com. som skal stå for tur.
hvis i evt har forslag til hva jeg kan gøre så kom med dem, jeg er ikke helt klar over hva mb kan endnu.
men cpu' en er lukket op så det er bare at hæve multiplier.
og gfk skal have en vulcano 7+ monteret på gpu(der er huller omkring gpy, så kan oz montere en anden blæser) + en forholdsvis ny alu køler, som var BOX profil da xp 1800 stadig var ny. den skal skæres op og sættes fast på rammene.(ved ik helt hvordan endnu, ved du så skriv det plz)

jepper, igen skriv hva i mener om mit lille projekt. det starter når jeg får mit nye gfk, fopr bruger i øjeblikket mit gf2 mx i min egen spand.

Hvis jeg havde råd til vandkøling så havde jeg selv kølet den med det, men det står økolomien ikke lige til så det bliver som skrevet før, luft.

/FlexQ[/quote

hmm .. hvorfor bruge 3dmark når du primært skal oc cpu'en ? brud da pc mark eller sisoft sandra?

9

mandag, 16. februar 2004, 16:09

ok, den er ved at være bygget nu. mangler kun gfk :)

/flexq

Seneste tests og artikler

0

Enermax Hot-swap og Harddisk Enheder

I denne test skal vi ikke kun
Læs Mere

0

be quiet! Straight Power 10 - 600 watt

Du kender garanteret den tyske
Læs Mere

0

ASRock X99 WS

Efter en lille pause fra X99-v
Læs Mere

0

Synology DiskStation DS115j

Det er efterhånden meget lang
Læs Mere
Seneste nyheder

3

Buet SD590C LED skærm fra Samsung

Samsung er kommet med deres ny
Læs Mere

1

AMD Tonga får 384 bit hukommelses interface

AMDs kommende Tonga chip får e
Læs Mere

1

LG på vej med 3G Smartwatch

Et uannonceret smartwatch fra
Læs Mere

0

Forza Horizon 2 gameplay video

Hvis du ikke kan vente på at F
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.