1

onsdag, 16. november 2011, 20:50

Hej

Jeg er blevet bedt om at anbefale et billigt bundkort med 2 x PCI-E, og straks tænkte jeg, at det ved I mere om end jeg gør ;)

Der er brug for en "samlet pakke" med bundkort, ram og processor så der er altså ikke umiddelbart et krav om, at bundkortet skal passe til en bestemt processor. Hovedkravene er altså, at der er 2 x PCI-E porte og at det er billigt.

Så hvad kan I anbefale?

2

onsdag, 16. november 2011, 21:03

Jeg ville give et kig på Asrock, der laver rimelige bundkort, som også holder en rigtig god pris.

Hvis I kommer lidt ind på hvilke formål og hvilket budget vi opererer med, for at det skal være billigt og have 2pcie er lidt vagt. Lidt forskelligt hvad folk finder billigt og hvad de egentlig vil nøjes med.

Silverstone ML08 - Silverstone SFX-L 700W - i5-6600K - Gigabyte GA170N-WIFI - 16gb DDR4-3000MHz - EVGA GTX 1080 SC - Samsung 850 EVO 512GB - Asus 27" IPS 1440p MG279Q - Razer Mamba TE

3

onsdag, 16. november 2011, 21:21

Jeg ville give et kig på Asrock, der laver rimelige bundkort, som også holder en rigtig god pris.

Hvis I kommer lidt ind på hvilke formål og hvilket budget vi opererer med, for at det skal være billigt og have 2pcie er lidt vagt. Lidt forskelligt hvad folk finder billigt og hvad de egentlig vil nøjes med.
Så vidt jeg er informeret, så skal delene bruges til en computer der skal stå i en bar og vise drinkskort m.v. på nogle skærme der er opsat til formålet. Jeg er i øjeblikket ikke klar over, om computeren skal bruges til andet end det, men der er ikke rigtig noget der tyder på det.

Jeg kan derfor forestille mig, at vi er ude i noget med den billigst mulige løsning, uden der er tale om, at man køber katten i sækken. Så det kan godt være, at det er bedre at starte med en ikke alt for dyr processor, og så efterfølgende kigge på et bundkort der lever op til kravet om 2 x PCI-E?

4

onsdag, 16. november 2011, 21:33

tja ud fra hvad du siger ville jeg da kigge efter et billigt am3 socket bundkort og så en matchende cpu lyder jo ikke til at skulle trække det helt vilde og der plejer man da at få en rimelig ydelse for efterhånden små penge.
ville nok selv vælge noget i stil med:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=605496 cpu
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=638763 bundkort

alternativt kunne et af de APU serie processorer måske bruges (A55, A75 chipsæt så vidt jeg husker)

6

torsdag, 17. november 2011, 09:31

Det AMD forslag madz kommer med er i hvert fald et system der ville være godt anvendeligt til formålet, og matx gør at man kan vælge et kompakt kabinet, så det ikke fylder så meget.

Silverstone ML08 - Silverstone SFX-L 700W - i5-6600K - Gigabyte GA170N-WIFI - 16gb DDR4-3000MHz - EVGA GTX 1080 SC - Samsung 850 EVO 512GB - Asus 27" IPS 1440p MG279Q - Razer Mamba TE

7

torsdag, 17. november 2011, 20:09

Det ser spændende ud. Jeg vil straks sende jeres forslag videre :D

8

torsdag, 17. november 2011, 22:02

Må man spørge hvorfor der skal være 2x PCI-e ? Og hvilken hastighed skal de være på?

Jeg ville måske kigge efter noget Atom / mini-ITX.

Spar på elregningen hvis den bare skal stå og køre billeder på nogen skærme. Så der jo ingen grund til den står og hiver i el regningen ihvertfald ville måske ofre et par hundrede mere på et bundkort og få et mini-ITX med noget atom processor og inbygget wi-fi etc. etc.

1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
1x Corsair TX V2 850W PSU

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.