Gainward GeForce GTX 570 GLH Edition, 1280MB DDR5 - Rev. 2

  • Gainward har jo altid haft ry for lige at gå det lidt længere end mange af de andre producenter.
    Det plejer at være sådan, at de bruger deres egen PCB til deres kort og det kan gøre det til en pine at finde aftermarket køler som passer hvis lyden alligevel er for voldsom.


    Idag er de flere om buddet rent preformancemæssigt, Asus har deres med CUII køleren på, MSI har 3 serier som kører hurtigere end standard udgaven, HIS plejer osse at have en enkelt, Sappire har Toxic og Atom, gigabyte er osse begyndt at lave andre løsninger, samt 2 mindre kendte producenter i danmark, Colorfull og Powercoler(TUL).


    Så der er lidt for enhver smag. Jeg ville nok tage et grundigt kig på Asus og MSI produkter, da der kan du stille på volt på dit GFX og de er optimeret til det, så alt andet lige, så vil kortene ikke være så følsomme, når du begynder at skrue på dem, da de kan tåle det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • tak for det gode svar ! :)


    har også kigget på dem, de er bare en del dyrer, og de for faktisk ikke så gode anmeldelser som det andet, kun støj mæssigt, og resten af computeren lamer så det spiller ingen rolle :D


    og oc'er man det en lille smule er det langt stærkere end de andre i 570 klassen, men det lyder ikke så godt at man ikke kan stille på de forskelleige ting hvis man alligevel vil højre op i preformance, med det er bare spørgsmålet om de 2 andre overhovedet kan komme op og yde lige så meget. det preformer bedst ved 850 mhz og 4xxx og ved det oc ligger det faktisk lige med gtx580 i fps både i 3d og 2d spil.


    dog vil jeg også stole mere på MSI og ASUS da jeg aldrig har haft problemer med kompunenter fra dem.

  • der er enlig ikke meget forskel i prisen :) + det er dk prisen jeg kigger på, så kunne jeg godt overvej at bruge de 300 kr mere på et MSI eller Asus.


    hvilket af disse vi du mene er bedst ? prisen er næsten den samme.

  • Det er lidt hip som hap i mine øjne om det er Asus CUII eller et MSI med twinfrozter på.


    Begge kort kommer med meget bedre køleevne end standard, støjsvage og begge kan stilles manuelt i voltstyringen. Asus via smartdoctor og MSI via afterburner, så du har rigelig at lege med hvad angår OC af kortet.
    Jeg har selv et støjsvagt system, og har et Asus 5850 CUII siddende i crossfire og den siger ikke en meter selv under pres, så den kan jeg stå inde for.
    Andre her på sitet er utrolig glade for MSI, og ret skal være ret, de sparker altså numse med deres produkter og viser vejen for resten af producenterne.


    Jeg ville bare tage den billigste af de 2, eller der hvor jeg kunne få den hurtigst.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.