Tjaaa... ærligt talt så tror jeg ikke du skal regne med for meget, men nu har du heller ikke skrevet hvad du skal bruge denne opgradering til (er det for at få bedre performance i spil) og hvad du forventer af den.
I det hele taget vil det være godt at vide hvad du bruger computeren til.
Derudover vil jeg gerne vide om indstikskortene er i lav profil eller almindelig, du nævner at dit kabinet er lav profil, men det kan betyde mange ting.
Hvis du er i tvivl så tag et billede og så kan vi kigge på det.
Som jeg nævnte tidligere, skal du ikke regne med for meget, så vidt jeg kan se er det en Acer mærkevare computer.
Det er ofte sådan med "mærkevare" computere at de er specifikt designet til det hardware der sidder i den, dvs. at eventuel udskiftsnings hardware helst ikke må bruge mere strøm eller afgive mere varme end det der sidder i computeren allerede.
Oveni købet er det endda ældre lowend hardware, både CPU og grafikkort, så hvis jeg skulle komme med en generel anbefaling, ville jeg sige både cpu og grafikkort (evt. brugt dele).
Hvis jeg var dig ville jeg overveje at udskifte computeren helt.
Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.
Hmm okay, det er ret svært at bedømme ud fra det billede, det er mere bagfra dvs et billede af portene der er interessant, så man kan få en fornemmelse for højden af kortet.
Men.... hvis jeg ser det rigtigt, så ser det ikke ud til at der er meget plads og er sandsynligvis et low profile kort der sidder i maskinen.
Hvis man kan gå ud fra de informationer man kan finde på denne side: LINK så ser det ud til at du netop både skal opgradere grafikkort og CPU.
Ud fra et hurtig søgning på edbpriser.dk på lav profil grafikkort, ser det ud til at detteradeon 6570 kort er det hurtigste, men jeg tror desværre også at du vil få problemer med at få låget på din computer igen, pga højden på køleren.
Det ser ud til at geforce 430 og geforce 520 kort er langsommere end 8800 GS (fra den side med system krav) (sammenlignings basis er disse chars fra passmark).
Kort sagt, jeg tror ikke at du kan gøre noget for at få et grafikkort der er hurtigt nok, dit kabinet er for småt.
Oveni det skal du så også have gjort noget ved din CPU (hvis du skifter bundkort kan du måske overclocke den lidt, hvis du er rigtigt heldig kan du også uden).
Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.
Har i øvrigt selv kigget på et grafikkort og Processer.. Men er ikke så klog så håber du kan bedømme det
Og iøvrigt ved jeg ikke om jeg kan sætte denne processer i http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=530839 Da den kræver mere strøm end min nuværende..
Men det grafikkort jeg linkede.. ville det kunne køre det? Fordi jeg vil gerne være sikker på det passer i.. Og det er jeg nemlig 99% sikker på det jeg linkede gør. Da der er " Hængsler " med.. Som billedet også viser
Som jeg nævnte tidligere, så skal du have et grafikkort der er omtrent lige så hurtigt som et 8800 GS, det radeon 5450 er (baseret på de charts fra passmark jeg linkede til) langsommere end et 8800 GS, så det dur ikke.
Noget af det kraftigste du kan få i LP form er et Radeon 6570 (hvis ikke det kraftigste)(et geforce 440 kan vidst også du), f.eks. det jeg linkede til før, eller dette fra MSI, men da dit kabinet er ret småt, risikerer du let problemer med pladsen.
Med hensyn til CPU, vil jeg mene at du skal prøve at undersøge om Acer har solgt den PC med en quadcore, hvis ikke skal du nok regne med at den ikke passer i, pga. strømforbrug, varme og evt. bundkortet.
Strømforbrug er endnu et problem, fordi det er en reel risiko at den lille psu der sidder i computeren, slet ikke kan følge med hvis du sætter en større PSU i.
Det virker som spild af tid ærligt talt.
Han har helt ret, det kan slet ikke svare sig at smide penge i den maskine der, ihvertfald ikke over de 5-600. Platformen er død, kabinettet er lille og består af dele som ikke kan leve op til tidens spilkrav.
Jeg ville kigge lidt i brugt sektionen efter en anden maskine, som er mere tidsvarende og bare bruge den som du har der til småting. tiden er løbet fra den.
Han har helt ret, det kan slet ikke svare sig at smide penge i den maskine der, ihvertfald ikke over de 5-600. Platformen er død, kabinettet er lille og består af dele som ikke kan leve op til tidens spilkrav.
Jeg ville kigge lidt i brugt sektionen efter en anden maskine, som er mere tidsvarende og bare bruge den som du har der til småting. tiden er løbet fra den.
Mvh
Sam
Jeg er ganske enig, hvis det endelig er at der skal smides over en tusse til projektet, kan det slet ikke betale sig. Det er noget nær umuligt at opgradere den slags kompakte købecomputere, og ligeledes finde bedre information om dem end bare alm. specs.
PSUen er højest sansynligt på mellem 150 og 250 watt og kan få problemer med at køre et opgraderet system m. nyt grafikkort. CPUen er også et problem, da bundkortet ser ud til at være et OEM board, som kan indeholde visse begrænsninger angående opgradering. Grafikkort er ikke det store problem på den kant, men en CPU med flere kerner eller af eventuel nyere arkitektur kan blive problematisk. Derudover skal der ses godt efter hvad komponenterne smider af i varme, da det lille rumfang af kabinettet næppe er bygget til komponenter der smider mere varme af end de eksisterende.
At investere i en brugt computer er IMHO en 100 gange bedre invstering, især hvis du køber en hjemmebygget maskine. Kompetente maskiner af samme generation ligger pt. i omegnen af 1-2000 kr.
Gem dog stadig din acer maskine, den er god som en lille web/spilserver grundet dens kompakte design