i kan gå til download og hente manuellen og se på side 2.2.5 om pcie portene...håber i kan hjælpe
i skal nok lige gå en side ned fra 2.2.5 siden der kommer der en oversigt over portene..for sådan jeg skal forstå det skal de i 1 og 3 men port 3 er kun x8 pcie...og det skulle jo helst køre x16 på begge kort.
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "PharZyde" (12.11.2011, 18:21)
Tjaaa, jeg tror lidt du selv har svaret på spørgsmålet, det tyder på at NF200 chippen ikke er bedre end native 8x.
Husk på at chipsættet ikke selv har nok pci express lanes til 2x16, derfor behovet for NF200 chippen, NF200 løsningen er ikke lige så godt som native 2x16, men det bliver ikke bedre med Intel før Sandybridge-E (eller x58 og i7-9x0 cpu, men det er næsten spild af penge).
Men hvorfor ikke prøve at teste det selv i praksis? de kort du har valgt kører jo allerede crossfire internt, så det er heller ikke helt samme situation som det de foreskriver. Det giver dig de svar du har behov for (sikkert også hurtigere end hvis du skal vente på svar).
Vælg en benchmark f.eks. unigine og sammenlign dine resultater.
Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.
Så vidt jeg kan se ved at skimme videoen, er det kun et enkelt 6990 kort han tester med.
Dermed ikke sagt, at der ikke kan drages konklusioner på basis af videoen, men det svarer ikke til hans setup og krav.
Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.
Så vidt jeg kan se ved at skimme videoen, er det kun et enkelt 6990 kort han tester med.
Dermed ikke sagt, at der ikke kan drages konklusioner på basis af videoen, men det svarer ikke til hans setup og krav.
Helt enig, men alligevel når man kigger på 1 kort burde man få nogenlunde samme resultat på 2 kort,
det er kun i meget få Tests at x16 - x16 faktisk er bedre end x8 - x8 (Native) istedet for at bruge en Nvidia NF200 el. en Lucid Hydra 200 chip det er ik meget du mister men hvorfor gi over 2k for et board bare fordi den har en Nvidia NF200?
har købt boarded, er lidt af en benchmark freak, dog ikke for at have den bedste score, men for at mit setup kører som det skal.
Vil også helst have det cpu + board er det bedste man kan få pt....
men kan se resultaterne i 3dmark 11 er ikke meget forskel fra x8 til x16...faktisk ikke noget der burde være slotten skyld, men det kan jo være forskellen fra hvergang man kører programmet.
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "PharZyde" (13.11.2011, 10:13)
Oprindeligt indlæg af PharZyde
Så håber du forstår.
jeg ved det godt, men i general ydelse er der ik meget du mister ved at køre ved at køre x8 / x8 istedet for x16 / x16 bare pointen, os derfor jeg personligt ik synes at et board med Nvidia's NF200 chip er det værd som den koster.
ka forstå hvis du skulle køre Triple el. Quad-SLi du så kunne bruge den som hjælp til extension ellers ik
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "puma99dk|" (13.11.2011, 11:02)
Ja du har ret, men har købt boarded og den 2700k + 16 gb ram...mangler bare køleren kommer imorgen.
Med hensyn til den chip, så skulle jeg ha investeret i 3 nvidia kort, men har nu 2 x 6990 som burde kunne klare spil i denne tid, så holder mig til dette, men du skal have tak for hjælpen.