FAstfrysning og nedlukning af Bærbar

  • Hej alle


    Jeg har en computer der af uanede årsager laver en fejl, nemlig det at gå ud. det er en acer 7738G. der er konstant strøm til, computeren har aldrig væet clocket og der er passet godt på den. den er brugt til til at besvare mails og spille bridge på. den er lidt over 2 år gammel.


    Håber i har nogen forslag til hvad jeg kan gøre, om der eventuelt findes et program til at diagnosticere hardware med elelr om det er en software fejl ??


    MVH christian


    På forhånd tak for hjælpen

  • Sker det på bestemte tidspunkter når du laver visse ting på maskinen?


    Har du PC'en stående så der er fri passage til luft både ind og ud til kølingen?


    Du kan starte med at rense blæserne for støv og andet utøj.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Når den går ned, er der så tale om at den bare slukker eller kommer der BSOD eller hvid skærm?


    Har du kigget på hvordan temperaturen på hardwaren ligger? Du kan evt. benytte dig af Coretemp eller speedfan.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Musen er totalt fastfrosset, og det eneste der er at gøre er at slukke den på turn off knappen altså holde den inde.


    jeg vil forsøge at downloade core temp nu, synes jeg engang hørte om et prg der scannede ram findes sådan et?


    Tak fordi du er behjælpelig.

  • Mener det hedder memtest86 - kan godt være at navnet er noget lidt andet, men det er noget i den retning ;)


    Brug evt. Også et diagnosticeringsprogram til harddisken.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det kan være rigtigt mange ting, jeg har tidligere oplevet (på en Acer bærbar endda) at det var batteriet der ikke havde det så godt, der hjalp det at fjerne batteriet og starte computeren op kun med strøm fra laderen.


    Ellers er det som Renegger er inde på, muligt at det er varme problemer, men det kan være meget andet.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.