Problemer ved opstart

  • Hej Tweak-brugere....


    Jeg har et problem med min stationære, som er ret mystisk, og jeg ikke selv kan gennemskue.
    Først lidt specs om maskinen:
    i5 3.30 Ghz
    4 gb ram
    geforce 560 Ti
    kører windows 7 64 bit


    Selve problemet er, at når jeg aktiverer min tændknap for at tænde computeren, så starter den flot et stykke vej.
    På et tidspunkt under boot-up skriver den mit graffikkort info (på den klassiske sorte skærm med grå skrift). Hvilket er korrekt indtil videre.
    Den går så videre til at skrive "Loading operating system..." hvilket også går fint. Den fjerner så dette tekst, og erstatter det med en blinkende"_". Her er så problemet at den sætter sig fast og kommer ikke videre derfra! Den bliver simpelthen stående der. Denne bundstreg burde lige blinke et par gange, og derefter kommer Windows starter skærmen.
    Hvordan løser jeg så mit problem? Jeg trykker på min reset knap, og computeren starter så fuldstændig som den burde gøre.


    Hvad har jeg prøvet? Jeg har skiftet styresystem og formateret mange gange, og som sagt prøvet forskellige windows 7 versioner, intet har hjulpet af det.
    Til info, så sker det ikke hver gang jeg vil starte den, men kun nogen gange.


    Håber nogen har idéer.

  • Kig lige efter om dine ram får den volt, som de skal have jfr. specs.


    Evt. kig efter en bios opdatering til dit bundkort, kunne sagtens være en lille konflikt der.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • har du sat harddisken til boot i bios
    hvis du har flere harddiske

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Til info har jeg nu kigget i BIOSen for at se hvilken spænding ramene får.


    Der er et punkt der hedder DRAM Voltage.
    Denne er sat til at være 1,500 V
    Og den faktisk er 1,548V.
    Så det burde ikke være det? 0,048V gør ikke forskellen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bingojern
    Til info har jeg nu kigget i BIOSen for at se hvilken spænding ramene får.


    Der er et punkt der hedder DRAM Voltage.
    Denne er sat til at være 1,500 V
    Og den faktisk er 1,548V.
    Så det burde ikke være det? 0,048V gør ikke forskellen.


    hvis du har emballagen til dine ram der står det normalt på hvor meget volt de ska ha, el. find det online.


    hvilken strømforsyning og bundkort har du?


    og igen du skriver kun 4gb ik noget mærke ram voltage er normalt omkring 1.60~1.65v afhænglig af blokke og hva de er stadig til standart.

  • Du kan finde alle relevante oplysninger til dine ram, på producentens website, både volt og timmings. Gå ind manuelt i bios og ret det til hvis der er forskel, så det passer. start maskinen op og se om så ikke den er stabil igen.
    Det ville hjælpe os lidt hvis du udførligt skrev hvad du har siddende i maskinen, producenter af bundkort, GFX og resten af dit hardware, så er der lidt mere at arbejde med.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • og igen du skriver kun 4gb ik noget mærke ram voltage er normalt omkring 1.60~1.65v afhænglig af blokke og hva de er stadig til standart.

    JEDEC standarden for DDR3 RAM foreskriver 1.5V, men det er da rigtigt at der findes en del DDR3 RAM moduler der kræver 1.65V, så tjek det efter!
    Det står ofte på hjemmeside, pakken og på selve rammene, så det skal naturligvis undersøges.


    Men ellers som Sam er inde på, vil det være godt at vide hvilken hardware der ellers er i computeren.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg har nu været i kontakt med firmaet der har solgt mig computeren.


    Der fik jeg beskeden at jeg skulle slå "Quick boot" på enabled i BIOS'en. Så det har jeg prøvet.
    Indtil videre har den bootet første gang siden jeg har enabled det. Hvis det ikke har hjulpet skal jeg nok lige skrive nogle flere specs til jer.

  • okay, når bare den virker, så er alt jo fint. Ellers skiv igen ;) .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.