CrossFireX med 2 * AMD Radeon HD 6950 2gb Dual Fan?

  • Hej :clap:
    Ville høre om i ville tro at de 2 grafikkort kan trække "Battlefield 3" i eyefinity med en opløsning på 5760*1080


    Setup lige pt:
    Processor: Intel Core i7 2600k
    Ram: 8gb Kingston HyperX 1600mhz
    Bundkort: Gigabyte GA-Z68MA-D2H-B3 S-1155
    Grafikkort: AMD Radeon HD 6950 2gb Dual Fan(det skal jeg jo så have et mere af og så køre CrossFireX)
    Køling: Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 Multi
    Kabinet: Cooler Master HAF 922
    Strømforsyning: 1000W Energon EPS-1000 140mm


    På forhånd tak forhjælpen! :9xo


    -The Dude :dance:

  • Lige en sidenote.. Din PSU er af tvivlsom kvalitet og jeg er ikke sikker på hvor længe den kan trække de to HD6950.. Slet ikke hvis du har OC'ed noget i maskinen.


    Uden at sige for meget, så er jeg rimelig overbevist om, at du godt vil kunne køre Eyefinity med de to kort. Jeg ved dog ikke lige hvor god support der er for eyefinity i BF3.
    Hvis du så får en ordenlig PSU og hvis din køling er til det, så ville jeg OC både cpu og de to HD6950, hvorefter de slet ikke vil have problemer med en for svag maskine i hvert fald.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Har selv 2 6950 og crossfire virker ikke særlig godt (ihvertfald ikke for mig). Jeg kan maks alle settings med en fps på over 60, men den er på ingen måde stabil og dropper ofte under 50. Jeg har crossfire slået fra når jeg spiller bf3, for der er simpelthen for meget bøvl.

  • Quote

    hvor lang tid tror du PSU'en ville holde?


    Han mener ikke antal dage (hvis det var hvad du mente). Det jeg tror han mener er hvis der kommer en meget stresset situation i spillet får du nok bosd pga den ikke kan levere nok strøm til systemet.

  • Ikke så meget ydelsen der er noget galt med, det virker bare ikke fantastisk. Driverne, som kom ud samtidig med bf3 hjalp også rigtig meget, men det er meeh for det meste. Du vil fortryde at købe et ekstra grafikkort til crossfire hvis du kun spiller bf3.

  • I skal bruge Preview 3 af Catalyst 11.10 samt Crossfire-profiler ellers duer skidtet ikke ordenligt.


    De kan findes her: http://support.amd.com/us/kbar…MDCat1110PreDriverV3.aspx

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • kunne jeg evt få et billede af hvor CrossFireX broen skal sidde?:)


    Den kan kun sidde et sted mellem dine grafikkort, ellers må du lige kigge på AMD's website. Det kommer helt af sigselv.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().