Filserver med "versionering" og kryptering

  • Hejsa,


    Jeg står og skal bruge en nas filserver til at opbevare dokumenter og billeder på, (ikke video eller anden "tung" data).


    Jeg har overvejet en Synology, (det skal være en færdig pakke, ikke noget hjemmebyg), men jeg har tre krav som jeg ikke rigtig kan finde ud af om Synology kan klare.


    1) Der skal være en eller anden form for 'collaboration/versionering' på serveren således at forskellige brugere kan se hvad de andre har gjort med de filer der ligger på den.
    Hvis for eksempel et dokument er blevet rettet, flyttet, slettet eller lign.


    Der behøves ikke at være avancerede funktioner såsom at man skal commite, checke ud eller have mulighed for at diffe sine filer, men en eller anden form for nem oversigt over hvad der er sket med en fil, uden at man skal ind og læse lange logs igennem.


    2) Dernæst, kryptering, gerne AES-256, således at al data på den er krypteret så godt som muligt i fald at den skulle blive stjålet eller lign. (det gør ikke noget at krypteringen skader performance).


    Serveren skal bruges på et lille laboratorie hvor medarbejderne kun gemmer ting på serveren (de har ikke noget på deres desktops), og hvor der ligger en del følsom data.


    3) Setuppet skal være fuldt ud kompatibelt med Windows, og skal kunne betjenes ved hjælp af simple handlinger såsom når man flytter filer rundt i stifinder mv. (Altså ikke noget med terminal-kommandoer eller lign.)


    Gode ideer og foreslag modtages meget gerne.


    .CB