Konflikt mellem Onboard grafik og Eksternt Grafikkort

  • Hej alle sammen.
    Var efterhånden blevet godt træt af at opleve grafiklag i spil, så jeg besluttede mig for at prøve et af de mange skærmkort jeg besidder.


    På et tidspunkt for et års tid siden, fik jeg nyt bundkort (AsRock G31M-S) da det gamle brændte af. Er så uheldig at have fået et bundkort med Onboard Grafik.


    I dag fandt jeg så et grafikkort betegnet : Nvidia GeForce WinFast PX7600GT med 256 MB RAM.
    Ved godt dette ikke er meget, men det er i hvert fald en kæmpe opgradering i forhold til hvad jeg har.


    Problem:
    Har stort set prøvet hvad jeg kunne komme i tanke om.


    1. Satte grafikkort i, og startede computeren - virkede fint første gang. Fik hentet drivere til kortet og lavet systemvurdering - til og med spillet en smule.


    2. Efter 2. opstart var der intet signal til skærmen overhovedet, tastatur(gammeldags lilla stik) virkede heller ikke. Efter gentagende gange forsøg på genstart virkede det kortvarigt, men crashede igen.


    3. Fjernede grafikkort og bootede med Bundkortets grafik. Det virker udemærket.
    Prøvede derefter at kigge i BIOS menuen og smide alt på Default, men intet resultat. Endvidere gik jeg i kast med at afinstallere skærmkort driver i håb om at dette ville hjælpe. Det gjorde det også - kortvarigt.


    Nu er jeg simpelthen på bar bund.
    Har lavet reset med Jumper - Fjernet Batteriet - Loadet alt til default osv.


    - Endvidere virker det som om at når jeg ved tændt computer smider skærmkortet i, så går min computer fuldstændig i mufremmed. - Rettere sagt, den crasher , genstarter og sort skærm, lige meget hvilket af udgangene jeg smider skærmstikket i.


    Er der eventuelt nogen der har oplevet samme problem, eller har mulighed for at hjælpe ?


    Stephan

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af StephanNielsen92
    ............
    - Endvidere virker det som om at når jeg ved tændt computer smider skærmkortet i, så går min computer fuldstændig i mufremmed. - Rettere sagt, den crasher , genstarter og sort skærm, lige meget hvilket af udgangene jeg smider skærmstikket i.
    ......


    Altså du tager et løst grafikkort og sætter det i en PCI express port, på en tændt computer?
    Hvis det er korrekt, så er det du oplever med at computeren går ned ikke så unaturligt, det er ikke godt for computeren og du bør ikke gøre det, så det bør du holde op med.


    For at komme til det reelle problem, det kan være flere ting, det er muligt at dit grafikkort bare ikke har det så godt, det kan være en dårlig PSU, det kan være bundkortet.


    Du kan prøve at se efter i BIOS om du ikke kan slå det integrerede fra, men det burde bundkortet allerede være sat til.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Du skal enten disable det som nævnt før eller sætte rækkefølgen af gfx i BIOS.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hej .
    Prøvede kun at sætte kortet i en enkelt gang mens computeren var tændt.
    Altså jeg lånte kortet for at teste om mit andet var brændt af - det viste sig så at det var bundkortet. Men selve kortet virkede upåklageligt og har ikke været brugt siden.
    Men det sjove er , at når jeg sætter kortet i, og får den startet , så henter den selv drivere til kortet, og efterfølgende kan jeg så ikke se det andet kort i enhedshåndtering.
    Er ikke så vant til at redigere i BIOS, så om der var nogen af jer der kunne lave en lille guide ?
    Af hvad jeg lige kan huske , har jeg 3 valgmuligheder som hvad jeg tror angår skærmkort.
    PCI - PCI express og Onboard. Har prøvet med alle 3 , men synes at pci virkede bedst.
    Har en Acer Aspire E500 serien, kan ikke huske det akkurat tal , men håber nogen af jer kan hjælpe, for er seriøst ved at smadre lortet med en stor hammer!

  • dette er lidt offtopic men måske en ny pc? du kan få en last generation gamer som trækker bf3 til en 2000-3000 og klare self alt andet uden problemer.
    kan desværre ikke hjælpe med dit problem :)


    håber det kommer iorden :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Problemet ligger lidt i at jeg ikke gider ofre penge på en ny computer.
    Skal bare have det skærmkort i, så jeg kan sidde og spille med drengene til LAN uden nogen problemer.


    Min systemvurdering springer nemlig fra 3.3 - 5-3 og den anden grafikhalløj fra 3.8 - 5.8.
    Så det er egentlig lækkert nok, resten af vurderingerne ligger mellem 5 og 6. Derfor er det jo egentlig bare grafikken der skal opgraderes.
    Har desuden min PS3 til BF3 og andre hjernedødt krævende spil. :D


    Men håber der er et eller andet klogt hovede der lige kan komme med en løsning ! ;)

  • Jeg har et 8800gts (g80) 640mb liggende, hvis det er..?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ras. Hvor ser jeg det henne ? Er selv rimelig okay til computere , men synes simpelthen at windows 7 er et helvede at finde rundt i .


    Reg: hvor meget skal du have for det ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af StephanNielsen92
    Ras. Hvor ser jeg det henne ? Er selv rimelig okay til computere , men synes simpelthen at windows 7 er et helvede at finde rundt i .


    Reg: hvor meget skal du have for det ?


    Skriv en PM, så kan vi nok finde ud af noget. Jeg har vist to liggende.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hej Alle.
    Nu har jeg fået klaret det.
    Til en anden gang, så ved jeg at jeg i stedet for at afinstallere det andet kort, bare skal deaktivere det i enhedshåndtering.
    Jeg takker mange gange for jeres hjælp! (: