amd 7xxx series og nvidia gtx6xx værd at vente på

  • Hej som der nok er nogen der ved har jeg planer om at opgradere min computer hurtigst muligt


    Men nu hvor det ikke er lang tid til at den næste generation af grafikkort kommer på markedet vil jeg hører om de er værd at vente på


    Jeg tænker både på amd 7xxx series og nvidia gtx600 series


    Og vil de evt være pengene værd?

  • Det er spørgsmål du stiller er der ikke nogen der kan svare på endnu da der ikke engang er blevet leaked specs på de nye kort.


    Kom en af de gode kort du kan finde i dag og opgradere til et andet engang hen næste år.


    High kortene fra den nye serie for du også første se hen engang til i slutningen af andet kvartal

  • Taget i betragting at vi endnu ikke har nogen ordenlige specs (pris eller performance), og vi ikke ved præcis hvornår de udkommer, ville jeg ikke vente på dem. Jeg har netop samlet en rig med et 6870, der venter på et 7xxx kort, men jeg regner med at der går et par måneder, før der kommer nyt. 7xxx serien kommer først i masseproduktion i starten af 2012, og der går endnu længere tid, før der kommer nogle ordentlige aftermarket kølere (dog er et ref card ofte at foretrække i fx et vandkølings system).

  • Ganske kort: High end/top of the line-kort er aldrig pengene værd ved release. Her tænker jeg på kort på den anden side af 3500,-


    Sweet spot er efter min mening 1600-2300 hvis man skal tale om ydelse/pris. Og så er der vel en kategori af de kort fra ca 2300-3500 hvor der i særlige tilfælde kan være en idé med at købe dem pga den ene eller anden nyimplementerede teknologi.


    Just my two cents. :idea:

  • Køb brugt.. Ledte efter brugt hd6950 eller 6970 men har i stedet fået fat i et hd5970 til en pris jeg kunne forholde mig til. Gider ikke rigtig selv købe gfx fra nyt, da jeg hurtigt synes det bliver for dyrt.. Brugtmarkedet er pc-samlerens bedste ven - i hvert fald denne pc-samler ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tweak, hol, hwt, dba og ebay.. Det var lige dem jeg kan huske ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H