Skærm-"kabinet" til GX640

  • Dav. Så vil jeg da indlede dette nye subforum.. :)


    Jeg elsker min MSI GX640 højt! Det er virkelig en dejlig bærbar. Den begyndte dog for nylig at blive meget svag i mekanismen der holder skærmen fast til bunden. Jeg åbnede den op og så at de "stænger" som sidder og holder det hele var knækket (billeder kommer senere).


    Derudover har kabinettet på skærmen det heller ikke for godt.


    Hvor kan jeg skaffe sådan nogle nye dele? Skal jeg have en helt ny skærm for at få de stænger til skærmen?


    Bærbaren er under 2 år gammel. Går det her ind under de 2 års garanti som MSI yder? :) Og skal jeg i så tilfælde kontakte forhandler eller MSI?


    Til sidst.. Jeg har boret nogle huller i bundpladen, for at den skulle køle bedre. Vil dette ødelægge garantien på hele maskinen, eller kan jeg stadig få det ødelagte skærm-kabinet skiftet, hvis garantien dækker det altså? :)



    Billede:


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/112011/IMG_0847_big_thumb.JPG]


    Stor billede:


    http://peecee.dk/upload/view/335844/full


    Der kan umuligt gå længe, før hele kabinettet brækker af det. :rolleyes:

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet 3 gange, sidst af Spixe ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    jeg tor desværre ikke garantien dækker de huller, men måske kan du finde de dele der holder skærmen på plads, på en helt anden model?


    Huller? :) Billeder kommer nu..

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    "Til sidst.. Jeg har skiftet CPU i dyret og boret nogle huller i bundpladen. Vil dette ødelægge garantien på hele maskinen" :)


    Jeg kan heller ikke forestille mig at du har nogen form for garanti tilbage på den maskine (snakker vi i øvrigt garanti eller reklamationsret, når du nævner 2 år?), på basis af ovenstående kommentar.


    Nu må MSI selv komme med en kommentar, men jeg vil mene at det bedste de kan gøre for dig, er at sætte dig i kontakt med et værksted der kan bestille de dele der er behov for.
    Det ville være god service hvis du selv kan få lov til at installere delene, men langt mere sandsynligt så vil det være værkstedet der klarer det også.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Jeg kan heller ikke forestille mig at du har nogen form for garanti tilbage på den maskine (snakker vi i øvrigt garanti eller reklamationsret, når du nævner 2 år?), på basis af ovenstående kommentar.


    Nu må MSI selv komme med en kommentar, men jeg vil mene at det bedste de kan gøre for dig, er at sætte dig i kontakt med et værksted der kan bestille de dele der er behov for.
    Det ville være god service hvis du selv kan få lov til at installere delene, men langt mere sandsynligt så vil det være værkstedet der klarer det også.


    Det var lidt det jeg frygtede, ja. :) Men også var indstillet på. MSI yder forresten 2 års "limited warranty" på deres produkter, hvilket er hvad jeg taler om. :)


    Jeg har dog læst om andre på forums, som har gjort det samme som mig, som har fået lov at bruge garantien. "Bunden af bærbaren har jo ikke noget med skærmen at gøre". :)


    Jeg fandt faktisk lige papirene på den.. Der står blandt andet:

    Quote

    Any breakdown or damage caused by installation, repair, modification or removal (breaking mark, damage or loss of the product compliance label) performed by service centers or personnel not authorized by MSI.


    Det skal tolkes som at det kun er den ødelagte del der ikke er under garanti mere efter modifikation, ikke?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB


  • Hej Spixe!


    Jo tak for indledning ;)


    Lad mig starte med at sige, at ophænget er dækket af garantien og at du bør kunne få det ordnet. Problemstillingen er derfor nærmere de før omtalte huller, du har boret i kabinettet - typisk er det nemlig ikke tilladt. Det vil derfor være helt op til et servicecenter at vurdere om de vil udføre reparation inden for garanti eller om det vil koste dig noget. Skulle de beslutte sig for sidstnævnte, vil du få en prisestimering før reparationen påbegyndes, så du kan tage stilling til om det er interessant for dig.


    Jeg vil foreslå dig at kontakte vores servicecenter i Danmark direkte: Benyt dette link, scroll ned til bunden og vælg Europa.
    Det er Infocare, der er vores aktuelle samarbejdspartner her i landet.


    Håber det kan hjælpe dig :cheers:


  • Jeg takker mange gange for det! :) Jeg vil tage kontakt til dem og høre ad.


    Forresten et dejligt informativt svar!

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet en gang, sidst af Spixe ().

  • Hm. Jeg er lidt bange for at garantien ikke dækker, hvor de så tager +750,- for at skifte delen. Er der nogen forhandlere der sælger reservedele til MSI-bærbare, så jeg kan montere det selv? :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe
    Hm. Jeg er lidt bange for at garantien ikke dækker, hvor de så tager +750,- for at skifte delen. Er der nogen forhandlere der sælger reservedele til MSI-bærbare, så jeg kan montere det selv? :)


    Hej Spixe,


    Ikke mig bekendt desværre. Du kan dog prøve at høre nogle de nøgleforhandlere ad, der sælger MSI notebooks - f.eks. Føniks Computer eller ComputerSalg, blot for at nævne to jeg kender til :)