Fractal Arc Mini - Nogle ejere herinde ? (Plads?)

  • Hey


    Er der nogle herinde som har dette lille fine kabinet ?


    Fractal Design Arc Mini
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=634681


    [Blocked Image: http://nvision.pl/media/gals/2010/171/1292528996FD_Arc_4.jpg]


    Sidder og planlægger noget vandkøling, men kunne godt tænke mig nogle lidt konkrete mål at gå efter, og ikke kun billeder som overstående. Dvs det indvendige mål i toppen, hvor meget plads der er fra top til bundkort, samt mellem fronten og PSU.


    Skal regne ud hvor meget radiator overflade der kan presses ind i det :D


    På forhånd tak
    Henrik-

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 2 gange, sidst af Henrik- ().

  • hmm står ikke selv med det kabinet MEN har for to uger siden samlet en computer for min bror i lige præcis det kabinet og skal besøge ham på fredag så hvis du kan vente til fredag så kan jeg godt måle hvad end du har lyst til at kigge på :D

  • Det kunne være super lækkert :clap: .... Der er intet der haster overhoved, er alligevel på SU så kan intet købe det første stykke tid :))

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Hvordan var kabinettet at arbejde med sådan generelt, virkede det som noget billigt og besværligt skrammel, men var det i en rimelig kvalitet ?

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Hvordan var kabinettet at arbejde med sådan generelt, virkede det som noget billigt og besværligt skrammel, men var det i en rimelig kvalitet ?


    Jeg har ikke haft erfaring med Arc Mini, men har prøvet at arbejde med Core 1000 og Core 3000.
    Byggekvaliteten er rimelig god, men Core 1000 er lavet af noget tyndt metal, også derfor prisen er så lav, mens Core 3000 er rigtig godt, de virker begge som kabinetter der sagtens kan holde til noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    Jeg har ikke haft erfaring med Arc Mini, men har prøvet at arbejde med Core 1000 og Core 3000.
    Byggekvaliteten er rimelig god, men Core 1000 er lavet af noget tyndt metal, også derfor prisen er så lav, mens Core 3000 er rigtig godt, de virker begge som kabinetter der sagtens kan holde til noget.


    Syntes det lyder ganske godt, at Core 1000 var tyndt metal havde jeg nok forventet, at det ikke falder fra hinanden til små 300 kr syntes jeg er godt :D ... Har selv haft et Fractal Define R2 som jeg var yderst tilfreds med, men vil gerne have noget mindre denne gang, og stadig have plads til kraftig køling.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • altså synes selv den er i ganske god bygge kvalitet fronten er plastik men siderne synes jeg føltes solide og med køling burde der være god med plads til i det kabinet hvis du vil men kan da oploade lidt mål og billeder.
    det eneste jeg syntes var underligt ved kabinettet er at der er et støvfilter over de to exhaust slot i toppen men ikke støvfiltre på siden men er da en mindre detalje men ellers synes jeg der er et rigtigt fint kabinet kabel management er sågar rimeligt lige til.

  • Nogle mål samt billeder vil være direkte luksus :D .... Så kan jeg sidde og tegne, og vurdere hvordan der blive plads til største areal radiatorer inde i det, hvis man kendte målene indvendig.


    Har også overvejet kabinetter som fx Antec P180 Mini, syntes bare dette virker lidt mere oplagt til til vandkøling, men ikke besluttet mig helt endnu.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Nogle mål samt billeder vil være direkte luksus :D .... Så kan jeg sidde og tegne, og vurdere hvordan der blive plads til største areal radiatorer inde i det, hvis man kendte målene indvendig.


    Har også overvejet kabinetter som fx Antec P180 Mini, syntes bare dette virker lidt mere oplagt til til vandkøling, men ikke besluttet mig helt endnu.


    Jeg har for et års tid siden bygget en computer i et P180 mini kabinet, det er et fint kabinet, men der er ikke så meget "mini" over det, det er omtrent samme størrelse som et almindeligt miditower.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Arc Mini er heller ikke noget direkte SSF Tower, mener at det på nogle punkter er et par cm mindre end Antec, men så også noget dybere.


    Gider ikke længere have kæmpe klodser stående længere, og derfor ved at se hvilke af de små de har plads til at have nogle ordenlige radiatorer inde i sig, hvor at det umildbart virker til at Arc Mini er noget af det mindste.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • spammer dig lige igen her for lige at være med.
    det du vil have mål / billeder af er:
    det indvendige mål i toppen, hvor meget plads der er fra top til bundkort, samt mellem fronten og PSU.


    er der andet du godt vil have nu jeg er igang med at pille i min brors kabinet? for så ville nu være et godt tidspunkt at nævne det :clap:

  • Beklager jeg ikke har haft svaret, hvis det ikke er for sent:


    - Indvendige mål i toppen
    - Fra top ned til bundkortet
    - Fra front til PSU
    - Fra bund til top (Front)
    - Evt plads mellem bag plade og bag siden (Der hvor man gemmer kabler - Om der er plads til fx SSD der)


    Hvis bare jeg kunne få nogle mål vil jeg være glad, ingen grund til at ødelægge hele hans maskine af :))


    Quote

    Må indrømme jeg også sidder og savler lidt over det kabinet og overvejer kraftigt at bestille et også lave et stilrent luftkølet casemod Smile


    Syntes også det er et lækkert kabinet uden alt for meget gøjl :D

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • nej nej skal ind og rode med nogle kabler fordi nogle blæsere ikke synes de vil køre så kan lige så godt give dig målene mens jeg er i gang :P
    og kommer først engang i aften så i god tid du kom med et svar :P

  • nå så er der nogle mål oppe:
    hul til kabelføre 1.5 cm
    plads front 36 uden 5,25"
    plads front 27,5 med
    ca 5 cm fra top til bundkort
    netop plads til 2 140mm blæsere top dog intet under for optisk drev hvis man bruger den øverste
    front er der plads til 2* 120 mm blæsere også radiator hvis man tager hdd buret ud.
    front til psu 26,5 cm dog uden plads til kabler psu silverstone strider gold750w


    har også nogle billeder disse uploader jeg lige når jeg engang finder mit kabel til min mobil...

  • Mange tak, fornemt :D .... Du målte aldrig hvor meget plads der var i toppen ? Altså i dybden, fx 40 cm ?


    Umildbart kan man få presset en 360mm i toppen, dem kan man få 30mm tykke, og så 25mm til blæsere. Så rækker man godt nok 5mm ned over bundkortet, men dette burde også være til at overleve. I fronten er der så mulighed for at placere en tyk 240mm, selvom jeg havde håbet på at kunne have haft en tyk 360mm i toppen.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • tror ikke du kan have en tyk en i toppen så rager du langt ned over bundkortet den afstand i toppen er lidt blokeret af et optisk drev men kan da godt lige få tjekket tror også godt der ville kunne være en tynd 360 rad


    redigeret kan se at der er meget præcis 40 cm at gøre med men der er kun lavet gitter til 2 140mm så du skal i gang med at skære for at få noget større til at passe oploader lige et fint billed sammen med de andre :P

  • Havde også forventet at skulle modde :D - Hvis bare den kan være deroppe i længden, havde alligevel ikke regnet med at skulle have nogle optiske drev.


    Havde godt nok regnet med at der var mere end 40cm, det er alligevel 48,4 cm dybt. Men så er der plads til en 360mm deroppe, som vil kunne holdes på 55mm i tykkelsen når der kommer blæsere på.


    Så vil der stadig være plads til en 240mm i fronten, selvom den så ville gå ind og dække for den ene blæser oppe i toppen, hvilket man nok vil droppe så.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • hmm som jeg ser ville det være muligt både at have begge for med en 240 i fronten ville det være en 2 optisk drevs længde i frihøjde men jo lidt i vejen kommer den vel xD og hmm ja giver lige et præcis mål indeni lidt senere formegentligt imorgen.