Skal til at købe nyt bundkort og tænkte at i kunne hjælpe mig...... Har haft kig på et chaintech kort men der var for lang leveringstid på så nu er valget landet mellem disse 2.
Pro kontra er meget velkomne.. Det skal lige tilføjes at Asus ikke er på lager nogen steder..
Hvis der evt. er nogen der kender et sted i Kbh hvor man kan købe et af ovenstående hvor de tilmed er på lager og med mulighed for afhentning ville det være UBAR...
MvH
Mr. Bean
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mr. Bean" (15.02.2004, 16:13)
hvis det var mig, havde jeg uden at blinke købt et asus board. De har passiv køling på vias nordbro (som kun styrer AGP) og så har de ikke det OTES system på, som vist ikke giver så meget ydelses forskel. Og når ASUS tilmed er billigere, så ville jeg nok går for det. PÅ ASUS boardet er der bedre plads mellem RAM og grafikkort. Der er ekstra IDE RAID controller på, så det er ikke så dårligt.
jeg skal så ikke kunne sige, hvor højt de kan gå mht volt i de forskellige desipliner.
BIOS mæssigt så er ABIT med AWARD bios, mens ASUS har AMI. Der er lidt forskel, men det er til at komme over...
Intel Core i5-750
ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
ASUS EAH6850
Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB
Ville helt klart også vælge Asus det kører nu engang bedre... jeg havde et abit før og har fået skiftet det ud til et asus og det er nok det bedste bytte jeg har gjort i længe.
Jeg vil sige at hvis du vil oce skal du have et NF3-board. de er nu en gang bedst. Shuttle, som dog vist ikke kan købes i dk er vist bedst, ellers er det Gigabyte k8nnxp eller chaintech, som vist dog larmer, og som du allerede har fravalgt. de er bedst til oc, men vist lidt langsommere end VIAs chipset under normale omstændigheder. Hvis du kan vente lidt så burde du virkelig vente på NF3-250, som burde bringe AGP-PCI lås til folket. Derudover måske en lille godbid som 1000 mhz hypertransport bus.
Nogen der så kender et sted i Kbh eller omegn hvor det er muligt at få det...?? (afhentning) Får resten af min computer mandag og ville meget gerne også have mit bundkort mandag eller i hvertfald senest tirsdag, desværre er Asus kortet ikke på lager nogen af de steder jeg har kigget...