Komplett VS Topdata!

  • Hey alle I experter!


    Jeg står og skal til at købe en stationær primært til gaming og surfing.
    Spil jeg gerne vil igang med er : call of duty modern warfare 3, assasins creed revalations.


    mit budget ligger på omkring 6000 uden skærm og med windows 7.


    Jeg har kig på 2 forskellige pc'er


    Den ene fra topdata med AMD processer:


    http://topdata.dk/product.asp?product=7584


    Den anden fra Komplett og med Intel i3 processer:


    http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10494


    Hvad anbefaler I, og vil I evt. anbefale andet?


    Hilsen Eiz :)

  • Mellem de to vil jeg vælge den fra Topdata, den har stærkere CPU, PSU, GPU (DirectCU II version, højre clocked og sikkert koldere/mere stille) og bedre kabinet.


    Men Topdata skriver så at man kan give 99 kr. mere for at få den samme strømforsyning der er i den fra Komplett, hvilket betyder at den 750W de giver normalt nok ikke er det bedste mærke/kvalitet, jeg vil overveje at give de 99 ekstra, og så måske den anden CPU køler du også kan vælge.

  • Jeg købte her d. 20/10 den selvsamme computer, som du har linket til fra Topdata.


    Den kører skidegodt, og det er HELT KLART den du skal vælge, frem for den fra Komplett.dk:


    GIGABYTE Z68A-D3-B3 understøtter kraftig OC af i5-2500 K processoren, selv med stock køling (4ghz uden probs, med bedre køling op på/tæt på 5Ghz). Desuden tager Z68-modellen brug af Intel Smart Response technology, der loader de ofte brugte applikationerne langt hurtigere, end P67-serien, som ikke har denne funktion.


    Grafikkortet: ASUS vs Gainward, tja den er lige til højrebenet. Desuden som #1 siger bedre køling og performance ved ASUS' kort, larmer dog en del under heavy load, i spil som f.eks. BF3 (som den trækker ved konstante 65-70 fps i 1280x1024 med alt på HIGH uden MFS/AA).


    Jeg valgte IKKE at give 99 kr ekstra for CORSAIR CX600 V2 80+ CERTIFIED strømforsyning, hvilket jeg set i bagklogskabens lys nok skulle have gjort: Den kører fint med alt hardwaren, og du kan sagtens proppe et ekstra grafikkort i uden besvær. Dog skal det siges 80+ strømforsyningen er meget stærkere, og den trækker flere Watt ud af væggen, selvom det kun er en 600W kontra 750W.


    Ps. strømforsyningen der følger med som standard, er en Energon EPS-750W fra Inter-Tech.



    Tror alle er enige i, at den fra Topdata er bedre end den fra Komplett, på stort set alle områder.


  • Det er ikke et Z68 bundkort der er i ved Topdata, da det er en AMD CPU :P


    Nemlig, en Energon PSU er ikke det bedste mærke man kan vælge, det er lidt på den billige siden, men da bundkortet heller ikke understøtter et til grafikkort, ved jeg heller ikke hvor meget det betyder, måske har den fra Corsair lidt mere levetid :)

  • Det er min, jeg kom vist til at trykke på lidt for mange ting for hurtigt :D


    Det laver dog ikke an på, at det stadig er den ved Topdata der er bedst.


    Hvis jeg stod i eiz' sted, ville jeg købe den fra Topdata, og betale de 99 kr ekstra, for den stærkere og meget mere reliable strømforsyning fra Corsair.

  • Tak for de gode svar!


    Jeg er ikke i tvivl om at det bliver topdata's version!


    Men jeg tænker på at opgradere grafikkortet til xfx hd6950. det koster yderligere 449.-


    Og hvad med den cpu køler de anbefaler (arctic cooling) til 199.- ?

  • Hvis du har mod på det, så ville jeg også samle selv. I hvert fald når du begynder at ville udskifte dele allerede nu. Det er ret begrænset hvad man kan udskifte synes jeg.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg har ikke kompetencer nok til at samle selv. :P


    Jeg beholder bare gtx 560, men når de anbefaler den der arctic cooling cpu, er det så fordi de gerne vil skabe mersalg, eller er det fordi den bliver kristisk varm ellers. ?

  • Stock-køleren larmer en del, så en anden køler ville jeg nok foretrække. Desuden kan cpu'en. måske også få et lille nøk opad i frekvens, hvis det skulle have interesse.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • http://www.guru3d.com/article/…orce-gtx-560-ti-review/11
    mht. at skifte 560 ud med et 6950 så er det et nej fra mig du får maks 4-5 fps i spil ud af det og det er ikke meget for 500 :/
    men jo det køre jo lidt bedre, jeg syntes bare ikke det er det værd :)


    og desuden et 560ti scaler rigtig godt i sli(2 styks)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • Computeren kommer med gtx560 og IKKE gtx560ti, der sammenlignes med i ovenstående link.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H