Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 15. februar 2004, 15:41

Godt være det er et dumt spørgsmål, men kan man via bios give gfx mere strøm så det kan clocke højere? Som det ses i min sig. er hverken core eller ram clocket særligt højt. Er det fordi der sidder nogle dårlige ram på (3,3 ns) eller er det fordi det ikke får nok strøm? Det samme gælder for coren på gfx! Syns der er mange herinde der har clocket deres kort til højder jeg kun kunne drømme om... Det vil jeg også! X(

Edit: Eller er det bare mit kort der stinker?! :))

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Astrocity" (15.02.2004, 15:43)

2

søndag, 15. februar 2004, 15:42

Hvordan finder man ud af om ens gfx får nok strøm?

3

søndag, 15. februar 2004, 15:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af Astrocity
Godt være det er et dumt spørgsmål, men kan man via bios give gfx mere strøm så det kan clocke højere? Som det ses i min sig. er hverken core eller ram clocket særligt højt. Er det fordi der sidder nogle dårlige ram på (3,3 ns) eller er det fordi det ikke får nok strøm? Det samme gælder for coren på gfx! Syns der er mange herinde der har clocket deres kort til højder jeg kun kunne drømme om... Det vil jeg også! X(

Nej, det kan du ikke i BIOS.

Så skal du til at lave et GPU-mod på selve kortet hvis du vil have at den skal have mere strøm. Hvordan man gør det er meget forskellig fra kort til kort....

Har du profiler på dine RAM ?.... og så evt. en blæser der fyrer noget frisk luft forbi ?... Kan jo også give lidt hvis de bliver varme, men alt i alt, så er det vigtigste jo KLART at det er nogle gode chips der sidder på kortet...

Der findes jo masser som bare ikke clocker godt...

Citeret

Oprindeligt indlæg af CraiN
Hvordan finder man ud af om ens gfx får nok strøm?

Hvorfor skulle det ikke få det ?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (15.02.2004, 15:44)

4

søndag, 15. februar 2004, 15:44

Det ved jeg ikke.. Kunne godt være der var et sted i bios hvor man kunne give gfx mere strøm eller noget...! :boxed:

Edit: Der er ikke ram-køling på, men når jeg clocker med atitool kan den ikke komme over 320 mhz på rammene - det er jo næsten ingenting! X( For jeg ved jo ikke om der er pga.varme eller at rammene bare ikke kan clockes mere! Det eneste jeg kan clocke lidt er coren... Hvilken køler på gfx ville være god til mig?

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Astrocity" (15.02.2004, 15:47)

5

søndag, 15. februar 2004, 15:45

Citeret

Det ved jeg ikke.. Kunne godt være der var et sted i bios hvor man kunne give gfx mere strøm eller noget...! :boxed:

Nope. Det eneste du kan ændre på i BIOS på det område er strømmen til AGP-porten.... Men det kan gå galt og giver ikke rigtig noget, så det er ikke anbefalingsværdigt at pille ved det under normale imstændigheder...

6

søndag, 15. februar 2004, 15:50

Hmmm hvis ens PSU ikke er stor nok..

så får den vel ikke strøm nok.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "CraiN" (15.02.2004, 15:50)

7

søndag, 15. februar 2004, 15:50

Hmm...I princippet kunne jeg vende en 80 mm blæser til at blæse over rammene på gfx! :]
Grillrotten - Det var nok det jeg mente med mere strøm, kunne bare ikke huske hva det var! :crazyeyes:

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

8

søndag, 15. februar 2004, 15:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af CraiN
Hmmm hvis ens PSU ikke er stor nok..

så får den vel ikke strøm nok.

Næ, men det er jo gældende for hele systemet.... Er det stabilt, så får det nok strøm.... :))

Citeret

Hmm...I princippet kunne jeg vende en 80 mm blæser til at blæse over rammene på gfx! :]
Grillrotten - Det var nok det jeg mente med mere strøm, kunne bare ikke huske hva det var! :crazyeyes:

Okey, men hvis du skal lave med AGP-OC, så forbed dig lige at det kan gå galt og i værste tilfælde, så kan du brænde din AGP-port af sammen med dit grafikkort.... Hvis man nu skal tænke på den værst mulige situation... ;)

9

søndag, 15. februar 2004, 16:00

Skal ikke rode med den agp-port.. Tør jeg sgu' ikke! Så meget forstand har jeg ihvertfald ikke på hardware! :))

Tænkte lige...Kan man ikke få en cpu-køler med 2 "propeller" i - en der vender mod cpu, og en anden mod rammene på gfx?! Så får man 2 x køling og masser af luft i kabinettet?! :boxed:

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

10

søndag, 15. februar 2004, 16:23

Nogen der kender dette oc-program til ati-kort?
"Redline Tweak Utility"?! 8o

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

superman dk.

Gæst

11

søndag, 15. februar 2004, 19:52

:boxed:

12

søndag, 15. februar 2004, 20:57

Citeret

Nogen der kender dette oc-program til ati-kort?
"Redline Tweak Utility"?! 8o

Det følger vist med til nogle af Sapphires kort.. en af mine venner fik det med til hans r9700pro.. jeg blev lovet det ville være med til mit 9500pro, men det var det ikke.. det ville jo også være nytteløst eftersom der er lås på :lame:
anyways.. det der atitool virker mega lækkert.. men får i også en hel masse artifacts med det?? jeg satte den til at finde max en dag og gik fordi det tog så længe. da jeg kom igen var den genstartet. så kiggede jeg imens.. og der var så mange artifacts at man tror det er løgn.. over hele billedet.. er det normalt??

13

søndag, 15. februar 2004, 21:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af SlackeR
anyways.. det der atitool virker mega lækkert.. men får i også en hel masse artifacts med det?? jeg satte den til at finde max en dag og gik fordi det tog så længe. da jeg kom igen var den genstartet. så kiggede jeg imens.. og der var så mange artifacts at man tror det er løgn.. over hele billedet.. er det normalt??

Er core/ram mhz større? Prøv at clocke ned.

14

søndag, 15. februar 2004, 21:16

Der må IKKE være grafikfejl når du clocker et grafikkort.. Lad den scanne for artifacts i LANG TID! Prøv derefter div.benchmarks! ;) Det plejer at (for mit vedkommende) at være rammene der er clocket for højt hvis den laver fejl...

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Seneste tests og artikler

0

Thermaltake Versa H23

Når man hører navnet Thermalta
Læs Mere

0

ASRock X99X Fatal1ty Killer vs. X99 Extreme6

Så er tiden endnu engang komme
Læs Mere

0

Razer Blackwidow Ultimate Chroma

Det er en god tid at være hard
Læs Mere

0

Antec ISK600M - Microtower

Hvis du ikke er til de store k
Læs Mere
Seneste nyheder

1

Playstation 4 salget runder 14 millioner

Sony fortæller at deres Playst
Læs Mere

0

Apple iOS 8.1.1 viser flere forbedringer

Med lanceringen af iOS 8 kom A
Læs Mere

0

Android Lollipop kom ikke til HTC One M7 og M7 Google Pley Edition

Mo Versi, chef for Product Man
Læs Mere

0

Acer er klar med ny 27 tommer G-Sync gamer skærm

Acer har lanceret en ny 27 tom
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.