HDMI 1.4 fra > MSI GTX560 Ti > Panasonic VT-20

  • Har udset mig dette HDMI kabel fra av-cables.dk:


    http://www.av-cables.dk/billed…mi_kabel_5_m_3711_da.html


    Spørgsmål går derpå: der er en medfølgende mini-HDMI > HDMI dongle med til msi 560ti kortet, men kan det give fuld valuta med det ovenstående HDMI kabel: rigtige opløsning til mit Panasonic VT20 (1080p), audio return, (da det er et HDMI 1.4 kabel der linkes til)..? El. Begrænser denne dongle mine muligheder?


    Læser mig til at folk har haft problemer med HDMI sammensætningen tv/grafikkort!!


    _________________________________________________


    Vil gerne have mere Info omkring lyd via HDMI udgangen fra grafikkortet, vil jo super gerne have 7.1 lyd og bruge onboard lyd fra bundkort, men er det bare ganske umuligt?


    Mvh. Andromeda


    P.s. Og rigtig god søndag til alle.. Håber på nogle svar herinde fra, da jeg ikke har kunnet finde noget på Google der er helt brugbart..

  • skulle jeg ikke mene at den gør - det er bare en mini HDMI til HDMI converter den piller ikke ved signalet. Så kan ikke se at du skulle løse ind i nogle problemer.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • "Vil gerne have mere Info omkring lyd via HDMI udgangen fra grafikkortet, vil jo super gerne have 7.1 lyd og bruge onboard lyd fra bundkort, men er det bare ganske umuligt?"


    vil du gerne have billede gennem hdmi, og lyd gennem mini jack?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    "Vil gerne have mere Info omkring lyd via HDMI udgangen fra grafikkortet, vil jo super gerne have 7.1 lyd og bruge onboard lyd fra bundkort, men er det bare ganske umuligt?"


    vil du gerne have billede gennem hdmi, og lyd gennem mini jack?


    ved jeg at du kunne før i tiden med et SPDIF cable:


    [Blocked Image: http://www.ecoustics.com/electronics/forum/home-theater/615648.jpg]


    men tror jeg ik du kan mere, alle de GTX570'er m.m jeg har set har ik et SPDIF stik da de har lyd ud igmmen HDMI.


    så tror man ska trække 2 kabler en fra dit lydkort og så et fra dit gfx og så til dig tv, enten igemmen en forstrækker el. noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    "Vil gerne have mere Info omkring lyd via HDMI udgangen fra grafikkortet, vil jo super gerne have 7.1 lyd og bruge onboard lyd fra bundkort, men er det bare ganske umuligt?"


    vil du gerne have billede gennem hdmi, og lyd gennem mini jack?


    Måske forkert formuleret.. Vil gerne have 7.1 lyd med HDMI fra grafikkort og til reciever, hvor der så igen kører et HDMI fra receiver og til tv.:


    HDMI GPU > reciever - HDMI reciever > tv.


    Vil på Ingen måde til at bruge Jack stik. Men så lidt kabler som muligt, des bedre.. ;)


    Men som det lyder til, så jeg nok doomed til at køre med optisk fra bundkort for at få snurrerundt lyd og dermed ikke bruge de sidste 2 kanaler der er i mit set-up. Matrix'er signalet så der alligevel kommer lyd ud af de bagerste kanaler.


    Så lige en anden ting: er onboard lydkort stadigvæk af tvivlsom kvalitet eller kan jeg regne med ok lyd fra et Asrock z68 Extreme3 gen3 kort, kan se det har noget THX certificering, men om det skulle gøre at det er blevet bedre de sidste 5 år ved jeg ikke, hvad angår onboard lyd!
    Ellers har jeg et HDA X-PLOTION DTS Connect 7.1, som jeg vil bruge.. (hvis det på bundkortet er fint, overvejer jeg at sælge det dedikerede kort).


    Andromeda...

  • kommer jo anpå hvor sart du er med dine øre, jeg kunne fint høre forskel da jeg fik mit Creative Aurvana Live! headphones på onboard til mit Auzentech Bravura 7.1 lydkort til mit mp3, flac musik m.m og så da jeg skiftede det ud med et Asus Xonar Essence STX ;)


  • Som puma er lidt inde på, sidder der en lydchip på dit nvidia grafikkort, så du behøver ikke at køre noget optisk/coax kabel fra din computer til din receiver.
    Det har den fordel over s/pdif(coax)/toslink(optisk) at man kan køre 7.1 PCM over HDMI, hvor man ellers er begrænset til 2.0 PCM (eller flere kanaler hvis det er DD eller DTS).
    Altså er det mere eller mindre sepereret fra det integrerede lydkort på bundkortet eller evt. lydkort i computeren.


    Med hensyn til kabel osv. så er du desværre begrænset af den converter der fulgte med dit grafikkort, så hvis den ikke kan leve op til HDMI 1.4, tror jeg ikke at du kan regne med at kunne bruge 1.4 funktioner.


    Men jeg kan da se at AV-Cables sælger mini hdmi til hdmi kabler som understøtter 1.4: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.