Bedste ram til Sandy Bridge

  • Jeg har prøvet at finde de bedste ram, men market for ram er mere uoverskueligt end jeg havde regnet med.


    Jeg prøvede at finde de ram med den laveste CL og med en Hukommelsesfrekvens på 1600 da det skulle være et "sweet spot" til SB.


    umiddelbart ser det ud til at disse ram er nogen af de eneste der kan leve op til disse krav:


    Mushkin 2 x 4 GB
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4852727


    Men da jeg aldrig har hørt om det mærke før, og heller ikke kunne finde nogen reviews af produktet kom jeg meget i tvivl.


    Så mit spørgsmål er:


    1. Er de ram jeg har fundet de mest optimale?


    2. Vil i måske foreslå nogen helt andre ram?


    - det skal dog siges at det ikke kan være ram som Corsair Vengeance
    http://www.edbpriser.dk/Produc…air+Vengeance&pid=5171505


    -Da jeg har en CPU køler (Thermalright Ultra-120 eXtreme ) som der også gerne skal være plads til.

  • Mushkin laver udmærkede ram klodser - har tidligere haft et par til 775 platformen som overclockede udmærket. :)


    Alternativt kunne du prøve Exceleram. De sælges vist ikke rigtigt i danmark (find den på tyske webshops), men de er uhyggeligt gode til at overclocke - de er vist rét beskedne med deres officielle specs i forhold til hvad de kan klare. ;)


    Begge firmaer bruger (såvidt jeg har set) lavprofil klodser som burde kunne snige sig under dine Køler. Mine nuværende Exceleram er vist et par mm lavere end de mushkin du linker til, men nu kender jeg ikke lige den præcise højde på hverken eller. :)


    Edit: Kom lige i tanke om at Mushkin (tidligere ihvertfald) ikke har brugt penge på XMP profiler, så du skal typisk ind på deres forum og finde den optimale opsætning, da de ellers standarder tilbage til den lavest hastighed de kan køre for at de kan boote)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().