Nye GFX Til Sli

  • hey tweaker har besluttet mig for jeg vil smide 2 stk GTX 560 TI i min maksine og sælge mit gamle hd5850.


    hvilken kort vil i anbefale jeg køber til sli? i må meget gerne komme med bud. vil gerne have bestilt i dag onsdag.


    Her er hvad jeg havde tænkt lidt på af muligheder er det det værd at betale for de oc udgaver?


    Asus
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4818293



    Msi
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4754292

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet en gang, sidst af basseger ().

  • Du skal ikke købe dem pga. pre-oc, men pga. køleren, og der tror jeg de begge er meget kompetente.
    Kølingen er især vigtig, når du begynder at smide to i tandem og du har valgt to rigtig gode kort her, så det er vist lidt et spørgsmål om smag.


    Asus kortet er så clocked 20mhz højere på coren, men det kan man selv kompensere for med Afterburner.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du skal ikke købe dem pga. pre-oc, men pga. køleren, og der tror jeg de begge er meget kompetente.
    Kølingen er især vigtig, når du begynder at smide to i tandem og du har valgt to rigtig gode kort her, så det er vist lidt et spørgsmål om smag.


    Asus kortet er så clocked 20mhz højere på coren, men det kan man selv kompensere for med Afterburner.


    Helt enig, har dog kun hørt gode ting om MSI kortet så hvis jeg skulle vælge et af de 2 ville det være MSI kortet

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • hvordan med blæsere hvem er bedst til at lave dem asus eller msi?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Tror også jeg hælder mest til MSI TwinFrozr køleren :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • renegger det er slet ikke for at gøre dig sur eller nedgøre dine svar men når jeg ser på spec på din pc så ser det ikke ud til du egentlig har prøvet at eje eller arbejde med ret meget og især i det ekstreme gaming. eller er jeg helt forkert på den?


    jeg er ude efter folks erfaringer og ikke hvad jeg egentlig selv kan læse og gætte mig til..



    ser ud til jeg kan spare 400-500kr på at vælge dem fra asus i stock så mon ikke det ville være at foretrække så?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Jeg behøver vel ikke eje en PC til 12k for at have arbejdet med kraftige maskiner.. Og så kan man jo læse sig til en del også.. Eller skal man have en bestemt maskine for at svare i dine tråde? ;)


    Du linker til to kort, jeg giver mit besyv på, hvilke af de to jeg ville vælge. Så hvis du vil have svar på andet, så kunne det være du skulle skrive det i stedet.
    Når du så linker til de kort, så gik jeg ud fra, at det var pga. du havde gjort et aktivt valg med hensyn til at vælge nogle med en god køler, nu hvor du skal have to varme bæster siddende i tandem. Så kan det da godt være at du kan spare 500kr ved at købe nogle kort med en standard-køler, men min erfaring (ja, selvom jeg ikke har en i7 og et GTX580) siger mig at du får en mere lydløs maskine og køligere, når de ikke har standardblæsere.


    Inden jeg skriver mere, så vil lige høre om jeg skal have ejet de kort, før jeg må anbefale dem?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().

  • det var bare et simpelt spørgsmål til renneger. var jo rart at høre fra folk der har stået med disse kort i hænderne også slet ikke fordi jeg ikke værdsætter alle andre bud også..


    renneger jeg forstår ikke lige hvad du mener men har jo valgt et af disse 2 kort og den fra asus kunne jeg få billigere hos proshop og har egentlig bestilt dem. men fandt så lige ud af det ikke var TI hvad det da meget gerne skulle være ikke?


    indehaten: hvis du nu havde smidt noget erfaring eller et gost tåd ind omkring emnet i min tråd var din udtalelse okey men vil du ikke nok lade være med at komme med andre kommentare hvis det er det eneste der får dig til at skrive er ikke ude på en diskussion her eller noget. men derimod noget indsigt hvad du ikke lige bidrager med med dine kommentare.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet en gang, sidst af basseger ().

  • Ville da gerne give mit besyv på temperaturen på mit MSI 560TI, men det er pt. til reparation. :$

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg troede du mente at du kunne spare 500kr ved at købe et andet GTX560ti, hvis du tog et med reference-design og køler. For var godt klar over at du ikke fik hverken DCII eller TwinFrozr til den pris. Det kunne du jo så heller ikke ;)


    Igen, så har du fat i to rigtigt gode kort, som i bund og grund er meget lige. Du skal bare lige være opmærksom på om der er køleprofiler på hukommelsen på det MSI, for læste at de ikke har, men ved ikke hvilken version.
    Dette bliver dog kun relevant hvis du virkelig skal sparke OC efter det. Mit HD5830 var født uden køling på hukommelsen, og det satte en gevaldig stopper for OC. Så der måtte jeg bruge ekstra penge på en aftermarket køler.


    Hvis DCII har køleprofiler på hukommelsen, og hvis du vil OC meget, så ville jeg egentlig nok tage det i stedet. Begge kort bliver dog rost for deres køling og Twinfrozr skulle efter sigende være mere lydløst end DCII. Dem der ikke OC'er Twinfrozr (hukommelsen) har ikke meget ondt at sige om kortet og temps på selve GPU skulle, efter hvad jeg har kunnet grave frem, være næsten identiske.


    Det kommer så også an på hvilket kabinet og køling du har, da ingen af de to hiver luft ud af kabinettet, men med dit Antec 902 (som jeg selv har) skulle du ikke løbe ind i problemer med kølingen. Hvilken hastighed kører dine blæsere på?


    Lige en anden ting, hvad har du imod min PC? ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 3 gange, sidst af Renegger ().

  • renegger: ved det egentlig ikke undksylder også. tror ikke jeg fik læst dine specs ordentligt. er der 3 computere nævnt der? så bare ddr2 og 480 watt psu og noget med dell. men kan se der nok er tale om flere pc,er:-)


    inderhaten: og så synes du lige det var din opgave at fortælle mig hvordan jeg skal befærde mig i min tråd? har nu aldrig sagt noget om jeg ikke er taknemmelig for hjælpen. prøv at find nogle af mine andre tråde og find ud af jeg næsten altid giver min taknemmelighed til sidst i tråden i modsætning til mange andre her på siden. og sjovt nok ser du ud til at være den eneste af den opfattelse.


    jeg har nu bestilt disse 2 stk:
    http://www.asus.dk/Graphics_Ca…TX560_Ti_DCII_TOP2DI1GD5/


    Ved sgu ikke lige om der er køleprofiler på ramene nogen der ved det? men regner med at der er juice nok til de kan køre som de gør.


    på mit kabinet køre den store 200mm køler på hastighed 2 ud af 3. de to små 120mm i fronten køre på minimum da de ellers larmer helt vildt. men der er jo altid mulighed for at skrue op for køling ved gaming. mærker da jævnligt hvor varmt luften er som den smider ud gennem den store 200mm blæser.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Hehe.. Det er min PC, Medie Center og laptop jeg har stående i signatur :)
    Er på udkig efter nyt gfx, da jeg har haft to gtx480 (ikke på samme tid), der begge brændte af og det ene kunne jeg ikke får pengene tilbage for :'(
    Når man så er på SU, kan det være midt svært at købe nyt igen igen igen ;)


    Tror DCII har køleprofiler på hukommelsen, men mit hd5830 DCI havde ikke og derfor har jeg monteret Gelid.
    Det bliver et lækkert setup med de to kort, og med OC bliver der næppe begrænsninger for dit system. Din cpu er overclocked ikke?


    Mine blæsere kører på minimum, når den idler og alt ryger på max, når jeg spiller. Det giver jo lidt ekstra varme med overclocking ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • nej min cpu er ikke oc. mit bundkort har helt fra nyt skabt sig når den skal starte så bruger den 3 forsøg på at starte op og nogen gange siger den bare oc fail selvom jeg har det hele på standard... så ved ikke om jeg skal have lavet noget rma engang hvis jeg finder ud af fejlen.


    købte nye ram dengang da jeg troede det var dem men disse er garanteret kompilitet med mit chipsæt så tror ikke det er dem.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Måske skulle du overveje 2gb versionen af twin frozr.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    nej min cpu er ikke oc. mit bundkort har helt fra nyt skabt sig når den skal starte så bruger den 3 forsøg på at starte op og nogen gange siger den bare oc fail selvom jeg har det hele på standard... så ved ikke om jeg skal have lavet noget rma engang hvis jeg finder ud af fejlen.


    købte nye ram dengang da jeg troede det var dem men disse er garanteret kompilitet med mit chipsæt så tror ikke det er dem.


    evt. prøvet en bios update og så prøvet AiSuite fra Asus dvd'en du fik med til bundkortet med drivere på m.m?



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    Måske skulle du overveje 2gb versionen af twin frozr.


    nu er GTX560 Ti kun bygget til 1gb ram og du ska et godt styk over 1920x1080 / 1920x1200 før du vil få meget ud af det så prisen er ik det værd.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    hmm 300 kr ekstra er da ikke så galt og så er det jo fremtidssikret på mange måder?


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5498550


    jo når du for mindre end 300kr mere ka få et GTX570 er det :finger:


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4595613


    plus der kommer en opdateret GTX 560 Ti med 448 Cuda Cores istedet for 338:


    http://www.techpowerup.com/154…GTX-570-In-Disguise-.html