NAS boks til minimum 8 diske

  • Jeg er på udkig efter en NAS boks med plads til minimum 8 interne diske. Gerne flere! Men synes kun jeg kan finde enheder til over 10.000 kr (uden diske!)


    - Kan det passe at der ikke findes billigere NAS enheder?


    Jeg har idag 2 HP HomeServere med plads til 4 diske i hver da 6 af pladserne er flydt ud vil jeg gerne snart have plads til flere.


    Til hver af mine HP HomeServere er der mulighed for at tilslutte 4 USB diske til, men det sænker hastigheden på serveren fra ca. 60-70 mb/s til 20 mb/s, så dette er ikke en mulig opgradering. Men der er også en Esata!


    - Vil Esata sænke hastighed på samme måde som USB?

  • DS710+ eller DS1010+, og så DX510 oveni.
    http://www.itrends.dk/tag/ds710/


    Udvidelsen til 5 ekstra diske ksoter knap 3k.
    DS710+ som er til to diske, ligger på ca 3200,-, mens DS1010+ som er til 5 diske, koster ca 5,5k


    Edit:
    Sorry, løsningen med 710+ kan du jo så ikke bruge, da du kun får 7 diske, men 8,5k for en NAS med plads til 10 diske er nu heller ikke skidt :D


    Edit2:
    For lige at svare på dit spørgsmål ang Esata.
    Nej, din hastighed vil ikke blive begrænset. Esata er nøjagtig samme port som du har på bundkortet, blot udformet marginalt anderledes, da der eksistere Esataporte, som også kan bære strøm.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet 2 gange, sidst af Ciric ().