Ram problemer

  • Jeg har kørt en memtest86+ på min ram som er 2x2gb Mushkin DDR3 PC3-1600, og der forekommer en fejl under 5 test. Test 5 kaldes også: Test 5 [Moving inversions, 8 bit pat].
    Er der nogen som ved om fejlen her er seriøs, og at jeg derved skal udskifte mine ram?

  • Hvis du får en fejl i memtest86+ (uanset hvilken en det er), så er det et problem.


    Først skal du tjekke at dine RAM er sat op korrekt i BIOS, det første du skal tjekke er spændingsforskellen, dvs. hvis rammene f.eks. kræver 1.65V, skal de have det, du bliver nødt til at tjekke rammene for at se hvad der står på dem, eller pakken/hjemmesiden.
    Det samme gælder sådan set clockfrekvens og timings.


    Hvis det ikke virker, kan det være en ide at opgradere BIOS på bundkortet hvis det er muligt, det er muligt at producenten af bundkortet har fixet et problem med RAM.


    Hvis intet af dette virker, så prøv at nøjes med kun en stick ram, hvis den ikke fejler ved du at det er den anden der har problemer, samme gælder naturligvis omvendt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Og som en sidste note så er der som regl temlig langtid garanti på ram også fra mushkin så vidt jeg husker så hvis du skulle være uheldig at en af dine ram klodser er gået kan du som regl RMA det og få tilsendt noget tilsvarende uden de store problemmer.

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU