TV kan ikke finde kanaler efter firmware opdatering

  • flatpanels.dk forum virker ret inaktivt så har valgt at oprette tråd her.


    Har lige firmware opdateret mit tv med den nyeste opdatering fra d. 27 juli i år. Men efter jeg gjorde det har jeg ikke kunne finde kanaler som tv's kanaler, dr1, dr2. Mine kanaler starter også først fra nr.3.


    Kan dog stadig tage tv3's kanaler og alt de andre kanaler.


    Mit fjernsyn er et Philip 32PFL5405H, og det er denne firmware jeg har lagt på den http://www.philips.dk/c/tv/500…fl5405h_12/prd/?t=support


    Kan der være sket en fejl da jeg opdaterede den, og kan man godt opdatere den med samme igen, for at tjekke om der skulle være sket en fejl?



    mvh.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • På mit Phillips skal jeg vælge imellem DVB-T og DVB-C. Får du nogle kanaler via kabel og andre via antenne? For så skal du søge på begge indstillinger.


    Hvordan lagde du firmwaren på? Downloadede du selv den korrekte fil? Eller fulgte du den normale procedure hvor fjernsynet læser sin information ned på en usb key?

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

    Rettet en gang, sidst af Aka_-J- ().

  • Hvis du køre over kabel skal du også huske og instille dit netværks id ellers kan det godt give problemmer

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aka_-J-
    På mit Phillips skal jeg vælge imellem DVB-T og DVB-C. Får du nogle kanaler via kabel og andre via antenne? For så skal du søge på begge indstillinger.


    Hvordan lagde du firmwaren på? Downloadede du selv den korrekte fil? Eller fulgte du den normale procedure hvor fjernsynet læser sin information ned på en usb key?


    Den står på kabel, kan ikke finde nogle kanaler på antenne.


    Jeg lagde firmwaren på via. usb, og ja, jeg er sikker på at det er den rigtige firmware.


    Det har lykkes mig at få kanal plads 1 og 2 i brug nu, men jeg har ikke lige fået flere kanaler.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Jaiz
    Hvis du køre over kabel skal du også huske og instille dit netværks id ellers kan det godt give problemmer


    Kan du forklare hvor jeg findet det? Har ledt lidt, men har ikke kunne finde noget med netværks id.




    mvh.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.


  • Kommer an på hvem din udbyder er men hos yousee kan du finde det her:


    http://yousee.dk/Hjaelp_og_Sup…ind_dit_netvaerks-id.aspx

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Det fungér stadig ikke. har prøvet at bruge det stofa skrev, men det er til digitale kanaler som jeg aldrig har kunne se på mit tv, til trods for at den har mulighed for det, og de 2 andre Sony tv i huset godt kan finde dem.


    mvh.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • ring til phillips de kan nok guide dig bedre, men det kan også være fordi at dit phillips fjernsyn ikke lige kan finde indekserings kanalen du kan sikkert manuelt indstille den et sted (med hz , modulation og symbolrate) dette er en channel som smider kanaloversigten ud til fjernsynet så den burde finde alle kanaler (du skal have hz,modulation og symbolrate indstillingerne fra stofa)


    Edit: nevermind kunne se det var på det link du sendte så det har du nok prøvet, ring til phillips de skal nok hjælpe dig med problemmet for det skal virke, de kan også give dig en guide til at revert tilbage til factory default hvis du ikke lige kan finde det i den almindelige menu

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

    Rettet 3 gange, sidst af Jaiz ().

  • Ja, det regner jeg også med at gøre.


    Det undrer mig bare at der ikke er flere der har haft samme problem som jeg, og især da den er fra juli måned.


    EDIT: er lige igang med at geninstallere hele tv'et for at se om det skulle hjælpe på noget.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

    Rettet 4 gange, sidst af pingomann ().

  • Okay, den har fundet digitale kanaler nu, plus mange andre. Kan dog stadig ikke finde dr1, dr2, tv2, plus at de digitale kanaler får sådan nogle grønne streger og andre farvede streger så jeg ikke kan se en skid.


    EDIT: HD kanalerne er fixet og virker upåklageligt. Forstår dog stadigvæk ikke hvorfor jeg ikke kan finde dr1, dr2 og tv2

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

    Rettet en gang, sidst af pingomann ().

  • grunden til du få grønne streger og mærkelige mynstre er dit signal, det kan enten være en splitter i huset som ikke er med datafilter dårlige kabler eller dårlig signal ind i huset, dette skulle du gerne kunne se ved at gå ind på en kanal også trykke på noget ala. Signal information så kan du se om der er meget støj m.m. Hvis du mener installationen er i iorden inde i din ejendom ville jeg ringe til stofa og brokke mig. Husk F-connector stik hvor det muligt, og sørg for at have en splitter med datafilter i hvor du splitter TV og internet connection op

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jaiz
    grunden til du få grønne streger og mærkelige mynstre er dit signal, det kan enten være en splitter i huset som ikke er med datafilter dårlige kabler eller dårlig signal ind i huset, dette skulle du gerne kunne se ved at gå ind på en kanal også trykke på noget ala. Signal information så kan du se om der er meget støj m.m. Hvis du mener installationen er i iorden inde i din ejendom ville jeg ringe til stofa og brokke mig. Husk F-connector stik hvor det muligt, og sørg for at have en splitter med datafilter i hvor du splitter TV og internet connection op


    Lige pt kører vores tv på TV udgangen, og vores internet over f-connecteren. Så den vej kører de allerede seperat. Hvis det er det du mener med at have datafilter hvis det kørte over samme.


    Men jeg har fået fixet det, ved at re-montere stikkene igen, og sørge for at de sidder ordentligt på. De er små ståltråde ting ind inde i samlingerne var nemlig ikke foldet tilbage, så det hjalp gevaldigt.


    EDIT: der er et 3. stik som hedder radio, det er dog ikke i brug. Har ikke den vilde forstand på hvad forskellen er, men det er kun internet og TV udgangene der er i brug.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

    Rettet 2 gange, sidst af pingomann ().