Irriterende brummen i headset/høretelefoner

  • Hejsa


    Jeg har et stykke tid været generet af en irriterende brummen i mit headset på min stationære.
    Brummen er der selv om jeg skruer helt ned på min PC (Headset stadig skruet helt op)..
    Jeg har et NZXT Phantom hvis det hjælper.


    Hardwaren er ikke hvad der står i min signatur skal lige nævnes.


    Mit hardware er:

    • PSU: Corsair HX750
    • MB: Asus Rampage II Extreme
    • CPU: i7 920 D0
    • SC: SupremeFX X-Fi
    • RAM: Kingston 6GB 3x2GB DDR3 1600MHz HyperX


    Har testet headsettet i min bærbar. Hvor den ikke siger den brummen.
    Har også testet andre headsets på min stationære hvor den siger den samme brummen.


    Håber der er nogen der kan hjælpe.


    Mys mys

  • Lyder som om at du har fundet 50 Hz støj!


    Er dit kabinet forbundet med jord? Altså er der jord i dit stik til PSUen?


    Hvordan forbinder du headsettet til lydkortet? Direkte bag på? Eller via noget intern kabling i kabinettet?


    Er der nogle støjkilder tæt på computeren? Prøv at fjerne/slukke alt hvad der er af transformatore og trække alle kabler du ikke bruger ud af din PC. Det kan være fx. en transformator til en bordlampe der står og støjer. Jeg har selv problemer med mit accespoint der står og støjer. Lyden går lige i subwooferen i samme tagt som lampen blinker på accespointet :crazyeyes:


    Prøv evt at sætte headsettet til det onboarde lydkort bare for at se om det hjælper.



    Min lille teori er: Når man bruger en bærbar, så har den en strømforsyning placeret releativt langt fra lydkortet, så at der ikke bliver overført særlig meget 50Hz støj. Der vil stadig være switching støj fra diverse PWM moduler, men disse ligger udenfor det hørbare område (som regel). Og derfor hører du mindre støj ved brug af din bærbar.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Da det er Asus Rampage II Extreme er der ikke noget onboard lydkort. Det er Creative SupremeFX X-Fi PCI. Hvor fra kabel til jackstik på fronten er tilsluttet. Det er det stik jeg bruger. Men lydkortet sidder så tæt på mit GFX at jeg kunne forestille det var det der lavede støj. :)


    Der er ikke jord forbundet da jeg alligevel ikke har jord i den anden ende af strømkablet :)
    Det eneste der kan forstyrre er alt hvad der er inde i pc'en. Ikke nogen lamper eller noget som helst.

  • Prøv at sæt dit headset direkte i lydkortet så...


    Jeg haft mine hovedtelefoner sat til front-connectoren på kabinettet. Det gav alt mulig støj og hyler toner. Så jo mere direkte du kan tilslutte til lydkortet, jo bedre.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+