burde de her 2 ting ikke virke fint sammen?

  • nej overhoved ikke det er det jeg har nu... kan bare ikke forstå jeg ikke kan få det til at virke..


    altså et gammelt MB fra gammel tid... også jeg har købt et nyere GFX kort men det vil sq ikke sammen det møj..

  • min pc virker fint med det gamle gfx kort... psu er på 550w så det burde os være cool...


    har dog ikke prøvet et andet pci_e slot men det virker jo med det gamle kort så.. ? underligt køre ud med det imorgen der må sq være noget galt med det..

  • prøv at sætte det gamle kort i igen og opdater BIOS på bundkortet, jeg kan se at den nyeste BIOS opdatering fikser et problem med visse grafikkort, så er måske det der kan løse problemet.


    EDIT: i øvrigt hvis det ikke virker, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken PSU der sidder i computeren, hvis det er en billig sag (HOST Energon HOST), er den sandsynligvis ikke rated på basis af gennemsnitsbelastning, men af maksimal (også selvom det kun er i få milisekunder) og så er det absolut muligt at du skal have dig en bedre PSU.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    prøv at sætte det gamle kort i igen og opdater BIOS på bundkortet, jeg kan se at den nyeste BIOS opdatering fikser et problem med visse grafikkort, så er måske det der kan løse problemet.


    EDIT: i øvrigt hvis det ikke virker, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken PSU der sidder i computeren, hvis det er en billig sag (HOST Energon HOST), er den sandsynligvis ikke rated på basis af gennemsnitsbelastning, men af maksimal (også selvom det kun er i få milisekunder) og så er det absolut muligt at du skal have dig en bedre PSU.


    BIOS skulle være utp. men kan godt være du har ret det men hensyn til psu. den hedder Xilence SPS-XP550 550W


    http://www.proshop.dk/Stroemfo…S-XP550-550W-2110331.html <-- den her.. sikkert noget taiwan haløj.. (desværre.)

  • Mærket er der som sådan ikke noget i vejen med, problemet er bare om den kan levere nok power på din 12 volt linie til at føde kortet.


    Prøv og se om du kan finde din PSU på xlience.net


    Ellers kan du jo kigge på denne tråd


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=140662&sid=


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().


  • og derfor heller ikke nok til at starte op i DOS format osv...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fladmast
    BIOS skulle være utp.


    Dobbeltjek, hvis du ikke er 100% sikker på det.


    Hvad med at teste grafikkortet i en anden computer, som rasm forslog?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.