Hvilket af disse 2 ville i foretrække?

  • Hej.


    Jeg har fundet frem til 2 forskellige setups med nøjagtig samme pris:


    1. Setup:
    Fractal Design Define R3 Black Pearl
    Noctua NF-P12 120mm Blæser
    Corsair TX V2 750W PSU
    Intel® Core™ i5-2500K Processor
    Gigabyte GA-Z68XP-UD3, Socket-1155
    Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9
    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX
    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX
    Western Digital Caviar® Blue 500GB - 7200 RPM, 16 mb buffer
    Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB
    Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S



    2. Setup:
    Fractal Design Define R3 Black Pearl
    Noctua NF-P12 120mm Blæser
    Corsair TX V2 750W PSU
    Gigabyte GA-Z68X-UD4
    Intel® Core™ i7-2600K Processor
    Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9
    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX
    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX
    Western Digital Caviar® Black 1TB
    Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S



    Begge koster 9.2k penge :)
    Hvad er umiddelbart bedst? Computeren skal bruges næsten udelukkende til gaming af BF3, MW3, Skyrim og alt andet nyt som kommer :D

  • Altså. Ved den øverste får du en SSD. Ved den øverste får du en større processor og bundkort, men ikke nogen SSD.


    Hvad skal den bruges til?


    Hvis gaming vil jeg sige den øverste, da du ikke får meget mere kraft i spil ved at tage en i7, men en SSD er dejlig at have (ønsker mig meget kraftigt en!!!)


    Men hvis det er billedredigering er den nederste at foretrække.


    EDIT: Så først nu at det er til gaming. Derfor den første!

  • Kan jeg ikke få nogle flere meninger please? :)


    Som sagt, den skal næsten udelukkende bruges til at game på; det er sjældent jeg leger med photoshop, men ellers bruger jeg den bare til at se film på, surf på nettet osv - you know, random stuff :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renovatia
    Jeg har jo sikkert planer om, at OC cpu'en en lille smule; nok til en 4.0 Ghz eftersom jeg ikke skifter CPU køleren - er det muligt at gøre uden problemer med det 1. setup? :)


    Hvis du holder dig til Intel stock køleren, kan du nok godt overclocke en lille smule, men det kan stærkt anbefales at købe en af en bedre kvalitet.


    Cooler master 212, plejer at være et fornuftigt valg til få penge.


    Samler du i øvrigt selv computeren, eller får du den samlet af en forretning? (hvis jeg skulle gætte ligner det noget fra Komplett).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • gå efter nogen 570gtx istedet nu når du er igang de rimlig langt nede i pris efter 580 er kommet, og det ene setup mangler SSD? ville ikke undvære en SSD disc som main, også ville jeg gå efter 2x 500gb og køre raid 0 istedet for 1 tb disk

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jaiz
    ... også ville jeg gå efter 2x 500gb og køre raid 0 istedet for 1 tb disk


    Jeg må sige at jeg er uenig, hvis man har en SSD i computeren, må man antage at den almindelige harddisk skal fungere som lagerplads til data eller tilsvarende.


    I sådanne tilfælde går det nok at overførselshastigheden er noget mindre, man kan sagtens klare sig med en 1TB 7200 RPM disk eller en 2+ TB 5400RPM disk (7200RPM hvis der skal ligge sjældent brugte applikationer på den (ofte brugte ligger naturligvis på SSD), 5400RPM hvis det bare er video/musik osv.)


    De primære årsager er:
    - 2x500GB i RAID 0, fylder mere, så det begrænser opgraderingsmuligheder
    - Hvis man er typen der har meget data er 500GB diske ikke meget værd, 1TB diske er mere eller mindre de facto minimum og så helst 2TB+ diske hvis det bare f.eks. er mediedata
    - 2 diske bruger mere strøm end 1
    - RAID 0 = dobbelt sandsynlighed for datatab hvis en disk dør.


    Det betyder i øvrigt at jeg også syntes at du bør kigge på at få en 1TB disk til det første setup.
    Men... hvis jeg husker ret så er kompletts system sådan indrettet at man ikke kan slippe for en almindelig harddisk, selv hvis man vælger den SSD (deres system er lidt underligt, visse SSDs gør at man godt kan slippe for almindelig harddisk).
    Så hvis du ikke ønsker at have den harddisk der er i som standard, så prøv at kontakte dem og høre om de kan undlade den i dit køb.


    I øvrigt helt generelt er priserne på harddiske på vej op, pga. oversvømmelser i Thailand, så det kan måske betale sig at vente et halvt års tid (eller hvor meget det nu kommer til at tage) for at priserne normaliserer sig.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jaiz
    gå efter nogen 570gtx istedet nu når du er igang de rimlig langt nede i pris efter 580 er kommet, og det ene setup mangler SSD? ville ikke undvære en SSD disc som main, også ville jeg gå efter 2x 500gb og køre raid 0 istedet for 1 tb disk


    Problemet ned netop det er, at prisen så bliver for høj :/ Skal ved siden af computeren købe win7, ny skærm og nyt anlæg, så der ikke penge til netop det der bliver sagt.


    Men lad mig lige høre: hvorfor er det, at alle så gerne vil have en SSD? - Jeg er lidt noob her, så er der nogen som kan komme med en begrundelse for, hvorfor den virker så vigtig? :p

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renovatia
    Men lad mig lige høre: hvorfor er det, at alle så gerne vil have en SSD? - Jeg er lidt noob her, så er der nogen som kan komme med en begrundelse for, hvorfor den virker så vigtig? :p


    Det er rigtigt nok at en SSD ikke giver dig flere FPS i de spil du spiller, så hvis du kun interesserer dig for FPS, kan du nok godt bruge dine penge bedre på andenvis.
    Men det hjælper på opstartstid på computer, tiden det tager for applikationer (dem som ligger på SSD) at loade osv.


    Det man ofte gør med en SSD, er at man har operativ system på den samt de applikationer man ofte bruger, så har man resten (typisk diverse data og knapt så ofte brugte applikationer) på en seperat harddisk.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Det er rigtigt nok at en SSD ikke giver dig flere FPS i de spil du spiller, så hvis du kun interesserer dig for FPS, kan du nok godt bruge dine penge bedre på andenvis.
    Men det hjælper på opstartstid på computer, tiden det tager for applikationer (dem som ligger på SSD) at loade osv.


    Det man ofte gør med en SSD, er at man har operativ system på den samt de applikationer man ofte bruger, så har man resten (typisk diverse data og knapt så ofte brugte applikationer) på en seperat harddisk.


    Så basalt set betyder det, at jeg har mine applikationer samt selve styresystemet installeret på SSD og resten af alt det tilfældige på lageringen - yes, got that :)
    Der er jo altid nogle spil man spiller mere end andre til tider, så ville man med fordel ikke bare kunne have sådan 3 spil installeret på SSD'en for at give hurtigere loadtime så man ikke skal bruge uendelig tid i loadingscreens? :D
    Og så kan man jo afinstallere spillet hvis man ikke spiller det længere og der er kommet noget andet, man i stedet er begyndt at spille :)
    Yes, got it! :D


    Men hvor stor en forskel er der fra en SSD til en almindelig sata 3 7200 rpm 32 mb buffer harddisk? Sådan en everyday en.. :p