Trifire fan/crossfire spørgsmål.

  • Hej Tweak


    Jeg er begyndt at køre trifire med 5870+5970.


    Har bare nogle spørgsmål. i ati catalyst står der at CF er enabled.


    Tjekket så gpu-z


    kan så se i bunden 2 5900 series og 1 5800 series


    Hvis jeg trykker på en af de 2 på 5900. er der et felt hvor der står ati crossfire. der står der Enabled (3 GPUs)


    Men hvis jeg trykker på den på 5800 står der i feltet bare disabled er det normalt?


    Og så et andet spørgsmål mit nye 5870 larmer en del i spil og tror det er pga fanspeed er alt for høj. Nogle programmer hvor man selv kan regulere så støj niveauet og self temp er tilpas ?


    Håber i kan hjælpe

  • Prøv og se om ikke du kan gøre det med MSI afterburner.


    http://event.msi.com/vga/afterburner/index.htm


    Det der er vigtigt er jo at den viser, der er 3 GPU'er ikke ?


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Lige en ting til med hensyn til larm.


    Også noget underligt jeg ikke ved om er normalt eller ej. men når jeg starter min pc lyder det som om blæseren kører på fuldknald indtil der kommer et bip fra computeren og der kommer signal på skærmen og man ser motherboard logoet.


    Så begynder den at sætte hastigheden ned igen. Men på det nye kort lyder det stadig lidt underligt men lidt provokerende summen :I.


    Men så noget underligt når den når til windows logoet så er der ingen summen eller noget og computeren lyder helt "normalt".


    Ved ikke om det er fordi den først kan forstå lidt når den har set driveren i windows.


    Men så igen når jeg fx går ind i bf3 så kommer den der lidt underlige høje lyd fra mit 5870 igen...

  • mine 2 6950 køre cross og der er også kun når jeg ser den øverste der står enabled, og nederste disabled, og jeg kan se det giver højre fps:)


    og jeg har også læst at det er normalt :D

  • det med at dit 5870 stiger i lyd når det kommer under pres, skyldes at køleren er måske ikke lige så god som den du har på dine 2 andre kort og derved skal op i højere hastigheder for at kunne yde ordentligt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Men synes i ikke det er underligt at kortet 5870 også larmer "mega" når man fx lige starter computeren op hvor den bare kører bios logo osv osv.


    Den sætter først lydniveaet ned efter der står windows startes? og den nok har loadet ati catalyst driveren.


    Synes bare det virker ret mystisk. Har jeg ikke oplevet med andre ati og nvidia kort, og har det jo heller ikke med mit 5970


    Hmm?

  • Sådan gjorde mit gamle 4890 osse med stockkøler på, indtil den blev skiftet ud med en mere lydløs.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Når okay. så kan det godt være det i starten er normalt, men synes stadig det andet er lidt underligt og provokerende det andet støj.


    Prøvet at sætte clocks ned på mit 5870 så alle 3 kørte det samme, men havde ikke rigtigt nogle ønsket effekt. Den larmer mindre når den står på default.


    Har tænkt på at prøve kun med 5870 kortet i og så se hvad der sker.


    Ellers fx bytte op på pladserne. Så mit 5870 kommer øverst på bundkortet, og det bliver det kort hvor skærmen går ind i. Lige nu er 5970 øverst og det kort jeg har skærmen i.


    Tænkte om der var nogle ulempe med at bytte om på dem. Tænkte fordi den ene er 2 gpus at den skulle stå først/øverst og forbindes med skærmkablet.


    Men det har måske ikke noget at sige?