Fejlfinding pc!

  • Har efter mange forsøg prøvet at geninstallere både win 7 og xp uden det kom rigtigt til at virke. Mener at have slettet ALT på HDD'en. Og derefter lavet ny partition til win på c drev og resten (musik, film, spil, installations programmer) på d drev.


    Pt er win 7 installeret på HDD'en og jeg kan også lige nå at komme ind i selve skrivebordet og såå blir skærmen blå/diffus og skal derefter genstarte. Har haft held et par gange at holde den kørende inde i win7 i nogle minutter for derefter ag se samme resultat.
    Kører jeg derimod i safe mode kam jeg blive så længe jeg vil uden den går ned så hvad kan indikatoren være at der er galt? Ram, grafikkort, HDD, andet?


    Hvis der er en god måde at lave udelukkelses metoder på hører og prøver jeg dem gerne.


    Det hele endte galt som tidligere skrevet i anden tråd da jeg skulle finde plads til en synkronisering af iPhone 4 og få ny firmware ios5. Tror jeg har fået slettet vigtige filer måske! På win installationen pÅ det tidspunkt, men når alt er slettet fra HDD nu, burde det jo ikke have noget at sige. Har gentagne gange geninstalleret win7 efterfølgende og umidelbart slettet hele HDD så synes det er underligt jeg ikke kan få den igang nu på nogen måde undtagen SAFE-mode.

  • Prøver med afinstallering er lyd driver. Kan et dedikeret lydkort komme i kambollage med win7 installationen, selv om der intet er installeret udover selve win7?? jeg formatere self. partitionen inden installering. Har startet heelt fra bunden.


    Jeg er ude i at købe en ny pc, men vil self. gerne have styr på den gamle og hvad den fejler, så jeg kan sælge den uden defekter.


    Mvh.

  • læg lige dine drivere til chipset ind.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tit er det noget hardware, der kan drille. Jeg plejer først at prøve et andet grafikkort, hvis det ikke hjælper, må man gå ud fra, at det er ok. Herefter afmonterer jeg alt hardware. Hvis det heller ikke hjælper, så er hardwaren sandsynligvis ok. Hvis det hjælper at afmontere hardwaren, tilslutter jeg én ting af gangen indtil fejlen kommer igen. Så er det jo sidste tilsluttede hardware der er skyld i fejlen. Husk også at tjekke rammene. Fjern så mange ram, så du kun prøver én af gangen.
    Held og lykke med arbejdet.