Køb af ny PC

  • Hej. Jeg regner med snart at bruge ca. 8k på en stationær pc, men har lagt mærke til, at markedet vist er ved at udvikle sig nu. Noget med Ivy CPU & LGA 2011. Er det sikkert at investere i en nu, eller hvor længe skal jeg vente ?
    ps. i må gerne fortælle lidt om hvad det er osv. (:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    Hej. Jeg regner med snart at bruge ca. 8k på en stationær pc, men har lagt mærke til, at markedet vist er ved at udvikle sig nu. Noget med Ivy CPU & LGA 2011. Er det sikkert at investere i en nu, eller hvor længe skal jeg vente ?
    ps. i må gerne fortælle lidt om hvad det er osv. (:


    Du kunne jo starte med lige selv og bruge lidt tid på at kigge her på forummet i en af de utallige tråde som der konstant er omkring køb af ny computer.


    Derefter så kan du fortælle os hvorfor du vil have ny computer, hvorfor den gamle computer ikke er god nok.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • De fleste tråde involvere folk, som spørger til
    - "Er den her god?"
    - "Kender i nogen gode?"
    Jeg vil bare vide, om det er sikkert at købe en nu, eller om man bør vente. Og hvorfor jeg vil have en ny er sådan set lige meget, men hvis det er vigtigt, så solgte jeg det gamle lort, så har ingen..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    nårh, troede de begge hed 2500k. altså i5 & i7.
    nu virker den i5 ikke så fed :/


    Ved du overhovedet hvad du vil have? Er det en gamer så er en I5 perfekt til dette formål, men kan du udnytte de virtuelle cores til noget fornuftigt så er en I7 vejen frem.


    Skal du have have en PC fordi du ikk har nogen så kan du jo altid købe I3 den er også ok til gaming og fin til skole arbejde.


    Men igen hvad skal du bruge computeren til?


    Du er jo lidt som en der går ind i supermarkedet og spørger en ansat om pasta er det bedste mad og investere i for dig og så forventer at han kender dine behov uden og kende dig :pokey:

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Solgte min gamle stationær, fordi jeg var træt af der hele tiden var noget i vejen med den.
    Den nye skal bruges til stort set alt. Gaming, redigering, kedsomhed, surfing, skole osv.
    Men igen, jeg leder ikke efter nogen, som skal anbefale mig en pc. Jeg havde bare læst om, at Intel snart udgav deres LGA2011 og Ivy CPU som skulle have 20% bedre ydelse. Så gider ikke betale det samme, for noget som måske blive forældet på 2 uger. Så jeg ville bare vide, om jeg bør vente, til det er udkommet, eller om det først bliver i det nye år eller noget..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    Solgte min gamle stationær, fordi jeg var træt af der hele tiden var noget i vejen med den.
    Den nye skal bruges til stort set alt. Gaming, redigering, kedsomhed, surfing, skole osv.
    Men igen, jeg leder ikke efter nogen, som skal anbefale mig en pc. Jeg havde bare læst om, at Intel snart udgav deres LGA2011 og Ivy CPU som skulle have 20% bedre ydelse. Så gider ikke betale det samme, for noget som måske blive forældet på 2 uger. Så jeg ville bare vide, om jeg bør vente, til det er udkommet, eller om det først bliver i det nye år eller noget..


    Ivy Bridge
    LGA 2011/X79 Sandy Bridge E
    Du kan jo selv kigge på specs og tests og se om du har brug for noget af det som de nye ting tilbyder og om du gider vente.


    Til en anden gang ville det klæde dig selv at bruge google og finde ud af hvornår tingene kommer og så stille mere specifikke spørgsmål istedet for vi skal gætte os til hvad du har brug for.


    Skal du bruge en PC inden for 2 uger køb I5 til ren gaming I7 hvis dit redigerings program kan udnytte de ekstra cores.


    Og alt efter din skærm noget Nvidia 560 ti/570


    Og så vidt jeg husker har du haft en del problemer med din computer(e) så hold dig til kvalitets komponenter og hold dig fra overclocking så inden grund til at du køber en 2500K/2600K bare køb dem uden K, evt få en til at hjælpe dig hvis du ikke køber en færdig samlet + preinstalleret pc.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Synes bare normalt, at jeg får bedre svar herinde, på et mere forståligt sprog, end hvis jeg nu bare skrev ivy bridge i google eller wikipedia. men ok, lukker tråden.
    *har altid holdt mig fra overclocking