• Min stationære crashede for nylig og nægtede at tænde, blinke eller noget som helst andet. Jeg fastslog at det nok var PSU´en den var gal med og købte en ny som jeg nu har installeret, jeg tror(men er ikke sikker!) at jeg har sat ledningerne korrekt, den vil ihvertfald gerne starte nu men jeg for så den lidt sørgelige besked


    Loading operating system ...
    Boot from CD/DVD :
    DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER



    Mit spørgsmål er så: er min harddisk ødelagt eller har jeg blot ikke kunnet finde ud af at sætte ledningerne korrekt i ?


    jeg har vedhæftet et foto af min bios..



    Tak :cheers:

  • gå ind under din bios og find alt det der med sata og tryk enter på sata 1, og vælg dit systemdrev. så exit & save og så er alt som før. ellers har din harddisk forladt den kære jord.

  • lav din boot rækkefølge om, så det kommer til at passe med, at din HD er no. 1, så dit DVD drev og ellers andre diske. save and exit.


    Du kan finde mere om det i manualen til dit bundkort.
    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Jeg forsøgte at sætte rækkefølgen om, men den kan stadig ikke finde OS. Billede af min Bios er med i posten..


    Begynder at tænke at jeg enten må have sat en ledning forkert da jeg skiftede PSU´en (men hvorfor kan jeg så se en harddisk i BIos ?) eller også HD´en Toastet :(

  • Det ville være skidegodt hvis du lige skrev hvordan din maskine er bygget op, altså hvilken hardware sidder i maskinen.


    Du kan gå ind på producenten af din HD website og finde et tool til at teste din HD med, det ligger der som regel.


    Du kan du starte med at chekke op på alle tilslutninger fra din nye PSU og se omalle sidder skubbet helt i soklerne.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.