Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 25. oktober 2011, 17:37

Min stationære crashede for nylig og nægtede at tænde, blinke eller noget som helst andet. Jeg fastslog at det nok var PSU´en den var gal med og købte en ny som jeg nu har installeret, jeg tror(men er ikke sikker!) at jeg har sat ledningerne korrekt, den vil ihvertfald gerne starte nu men jeg for så den lidt sørgelige besked

Loading operating system ...
Boot from CD/DVD :
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Mit spørgsmål er så: er min harddisk ødelagt eller har jeg blot ikke kunnet finde ud af at sætte ledningerne korrekt i ?

jeg har vedhæftet et foto af min bios..

Tak :cheers:

2

tirsdag, 25. oktober 2011, 17:46

din hdd burde nok side som master:)

3

tirsdag, 25. oktober 2011, 17:48

gå ind under din bios og find alt det der med sata og tryk enter på sata 1, og vælg dit systemdrev. så exit & save og så er alt som før. ellers har din harddisk forladt den kære jord.

4

tirsdag, 25. oktober 2011, 18:39

Den vil ikke lade mig vælge noget som Master, Stata indstillingerne for jeg brug for lidt hjælp til tror jeg.. jeg har vedhæftet screenshot igen :)

5

tirsdag, 25. oktober 2011, 19:12

lav din boot rækkefølge om, så det kommer til at passe med, at din HD er no. 1, så dit DVD drev og ellers andre diske. save and exit.

Du kan finde mere om det i manualen til dit bundkort.
Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, win 8.1 64 bit.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Ebo" (25.10.2011, 19:13)

6

tirsdag, 25. oktober 2011, 20:16

Jeg forsøgte at sætte rækkefølgen om, men den kan stadig ikke finde OS. Billede af min Bios er med i posten..

Begynder at tænke at jeg enten må have sat en ledning forkert da jeg skiftede PSU´en (men hvorfor kan jeg så se en harddisk i BIos ?) eller også HD´en Toastet :(

7

tirsdag, 25. oktober 2011, 21:46

Det ville være skidegodt hvis du lige skrev hvordan din maskine er bygget op, altså hvilken hardware sidder i maskinen.

Du kan gå ind på producenten af din HD website og finde et tool til at teste din HD med, det ligger der som regel.

Du kan du starte med at chekke op på alle tilslutninger fra din nye PSU og se omalle sidder skubbet helt i soklerne.

Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, win 8.1 64 bit.

8

torsdag, 27. oktober 2011, 01:01

Original poster her (fra anden pc, gad ik logge ind på egen profil)

Problem solved, havde glemt at slutte strøm til harddisken! :oops:

Seneste tests og artikler

1

SMS Audio - Sync Sport Wireless By 50

Gennem 2014, har vi testet en
Læs Mere

0

Fjernstyrede gadgets - Hubsan X4 og Logicom Spy-C

Det er en lidt spændende anmel
Læs Mere

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere
Seneste nyheder

0

EK Water Blocks med kølehoved til ASUS GTX 980 STRIX

EK Water Blocks er kommet med
Læs Mere

0

HTC kommer med Desire 620 smartphone

HTC har haft stor succes med d
Læs Mere

0

Nyt ASUS Strix 7.1 Gaming Headset

Du kender måske allerede flere
Læs Mere

0

Mushkin med 1TB Reator SSD

Mushkin har annonceret en ny R
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.