netkort problem

  • Jeg har bygget en ny pc til min søn, men der er nogle problemer med det trådløse signal.


    Det er sådan at børnene har 3 stationære og 3 bærebare, ps3, mobiler og alle har MAX SIGNAL på det trådløse net.


    Bare ikke den nye jeg har bygget, jeg har byttet om på de trådløse netkort fra de andre pc'er og det hjalp ikke, jeg har flyttet den ned i stuen ved siden af router og det hjalp kun en streg..... Jeg har prøvet 5 forskellige netkort og det ændre ikke noget


    KAN det være noget på bundkortet der gør at den ikke fungere optimalt??????


    Bundkort: ASUS M4A77T


    Håber at der er en der kan hjælpe da jeg er helt lost

  • Som udgangspunkt, vil jeg gætte på at det nok er kabinettet i samarbejde med antennerne der ikke spiller så godt sammen.
    Logikken er at hvis et radiosignal skal igennem en metalboks, er der en god sandsynlighed for at signalet ikke ligefrem bliver det bedste.


    Derfor virker det som regel godt at anskaffe sig en ekstern antenne med en ledning på som kan sættes i mellem netkort og antenne, så kan man "pejle" sig frem til et bedre signal.


    Hvis det skulle være bundkortet, så prøv at opdatere BIOS på det, samt eventuelt prøve nogle nyere drivere til de forskellige ting i computeren, chipsæt osv.


    Hvis computeren kører Windows vil det også være en rigtig god ide at opdatere den med de nyeste opdateringer, det gælder især XP.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Alt er opdateret...også BIOS.. og der er ikke forskel om der er antenne med ledning eller om det er en antenne på pci netkortet..... lige nu er der en linksys wusb600n på (altså USB netkort) og stadig kun en streg.


    Det kan ikke være plasering eller netkortene da jeg har sat de andre pc'er hvor den nye står med forskellige netkort og alt spiller...... bare ikke den nye pc.....



    Kan det være en fejl på bundkortet????


  • Ikke for at genere din viden, men nu har du vel fundet den rigtige driver?
    Kan du se netkortet i enhedshåndteringen og hvis ja, er det markeret med gult.