Lyserød/grønne blink på skærmen

  • Hey der!


    Købte for noget tid siden et brugt 460GTX GLH. Jeg har tidligere i Bad company 2 og Colin McRae Dirt 3 lagt mærke til at der kommer nogen små glimt på skærmen, af og til. Er dette et tegn på at GFX er ved at ryge? Er det også det som kaldes for Artifacts? Fik selvfølgelig ikke kvitteringen med... Havde også problemer i BF3 Betaen hvor computeren pludselig Hakkede og frøs, så jeg måtte reboote. Dette fik jeg dog løst med at clocke min cpu ned på standard settings. Jeg har siden clocket kortet lidt ned, men får stadig disse glimt. Det værste jeg har oplevet er i det nye Driver spil.
    Vil lige se om jeg kan få fat på ham gutten, selvom jeg tror det bliver svært....

  • Har du prøvet med en anden driver ?


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Mhhh - prøv at holde øje med din temperature.. evt kør noget stress test med furmark for at se om du kan få kortet til at fejle.


    Hvilken strømforsyning har du? Mener at 4xxgtx serien sluger en del mere i peak end den gamle 8xxx serie.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Hent msi afterburner, der kan du se temp osv under spil.
    Du kan også prøve at give det en smule mere, eller mindre volt.


    Er forsøgt uden held. Har hørt at netop dette kort skulle blive meget varm på VRAM, da der ikke er køling dér. Kunne det måske hjælpe at skifte køler? Hvis ja, hvor kan jeg finde sådan en henne?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand


    Er forsøgt uden held. Har hørt at netop dette kort skulle blive meget varm på VRAM, da der ikke er køling dér. Kunne det måske hjælpe at skifte køler? Hvis ja, hvor kan jeg finde sådan en henne?


    her


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=619582


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Undersøglige først om det GLH overhovedet kører med standard/reference PCB, for mener at deres 460gtx GLH kører med eget design.


    Har i hvert fald hørt at man ikk kunne montere en Gelid Icy Vision på det :S

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H