Hvis du ikke skal bruge computeren til redigering af fotos og lign. kan du spare penge ved at købe en i5 2500k i stedet. Så vidt jeg ved er der ikke nogen spil endnu, hvor Hyper-Threading gør en forskel.
Asrocks P67 bundkort har fået ganske fine anmeldelser, dog ville jeg nok tage et Extreme6 eller Fatal1ty. Hvis du vil ofre lidt mere så kan du købe Asus, da Asrock, som Fragman siger er Asus' billig mærke - dermed ikke altid dårligere (fx var Asus P67 fejlbehæftet, hvor Asrocks fik gode anmeldelser).
Derudover kan du vælge et MSI eller et Gigabyte - dog har gigabyte ikke den nye EFI bios, så du kan ikke bruge mus der.
Du kan også overveje om du vil investere i et Z68 kort. Fx Asus
Gene-Z eller
Z68-V Pro - evt. Gen3, da de understøtter PCI-E 3.0 og dermed Ivy Bridge, men de er også lidt dyrere.
Det jeg synes som er fordelen ved Z68 er at du kan fejlfinde uden grafikkort, fordi du bare bruger onboard grafik plus de andre lækre features som muligheden for at kombinere onboard med et diskret grafikkort og hvis du engang ønsker at investere i en mindre SSD kan Z68 udnytte SSD-Caching.
Mht. MSI ville jeg gå efter dem med
GD65 efter navnet - ligger i nogenlunde samme prisleje som de andre jeg har nævnt - der findes også en
Z68 version af de kort.
Og, hvis du vil have Asrock, så har de også nogle Z68, som hedder extreme 4-6, som også har fået gode anmeldelser.
Rent personligt ville jeg ofre lidt mere og købe et Z68, da jeg er rigtig glad for mit skift fra P67 - årsag desværre defekt kort. Synes de features der er på Z68 er rigtig gode og om ikke andet er det - så vidt jeg ved - det eneste chipset pt., der understøtter PCI-E 3.0, men som sagt kommer vi op i 1500 kr. klassen for et bundkort, hvis du vil have det med.