Strømstik skal ud før pc kan starte?!

  • Jeg har lige samlet en PC og den virkede efter jeg samlede den.



    Mit problem er at når den er slukket natten over er jeg nødt til at pille strømkablet ud i 5 sekunder , og sætte den tilbage igen før jeg kan tænde den.


    Ellers reagere den slet ikke.


    Andre der har oplevet det før ?


    Mit setup er :


    Corsair Gaming PSU (800 W)
    Corsair 8GB DDR3
    ASUS SABERTOOTH P67
    Intel Core i5 2500K

  • Kunne godt lyde som en bundkort/psu fejl. Har du nogen mulighed for at teste begge på en anden maskine (altså din PSU > deres bundkort / dit bundkort > deres PSU) for at se om problemet ligger dér?


    Kunne også være en dårlig BIOS opsætning - selv om den egentlig burde starte op med fejl som minimum så. Er maskinen overclocket på nogen måde? ASUS bundkort har en lidt random "in case of bad overclock reboot and reboot and shutdown and reboot" agtigt måde at opføre sig på hvis den ikke er helt tilfreds med settings. :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • enig med herrmansen, det lyder som en bios indstilling...mange asus bundkort er nærmest kendt for at undervolte til cpu, ram og northbridge....selvom du ikke roder med overclocking, så prøv at give de 3 ting 0,1-0,2v mere og se om det giver en forskel.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tror umiddelbart ikke, at det er PSU, da den burde være mere end rigeligt plus det er en ganske udmærket én af slagsen. Men prøv med en anden uanset, hvad og når du tester sæt så kun én ramstang i/minimalt i.


    Hvis du oplever samme fejl så er det bundkortet, hvis du ikke oplever fejl så kan det være PSU. Eneste problem er bare, at du skal låne PSU'en over nogle nætter, for at teste det igennem.


    Men er enig med både Mansen og Fragman: Tror det er bundkort, dog tror jeg ikke kun det er BIOS opsætningen, da den vel har kørt godt i et længere stykke tid?


    Asus' P67 er kendt for at være rimelig fejlbehæftede desværre - har selv haft to før jeg skiftede til Z68, hvor det andet kort også åd CPU'en :(

  • det er resettet fra bund
    først tager alle stik fra bundkortet 24pin samt 8 pin stik
    derefter tager cpuen ud og sætter den igen husk kølepasta
    derefter tager du batteriet ud så tager skruetrækker i runde hvor batteriet sætter kortsluter de metal dele
    derefter sætter du batteriet i
    sætter 24pin stikket i samt 8 pin stikket i bundkortet
    jeg behøver vel sige der ikke må være strøm på pc
    håber det her hjælper dig

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet en gang, sidst af doitttt ().