Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 18. oktober 2011, 21:10

Hej Tweakers :D

Jeg har et spørgsmål, som jeg meget gerne vil hører nogle fornuftige svar på angående Raptor & Raid 0 :)

Jeg starter helt på en frisk hvor jeg skal have 2 Operativssystemer på:
- Windows 7
- Windows 8 (til test)

Jeg vil så gerne have svar på, hvad der vil være det bedste valg for mig, og ren performance messig også.
Jeg spiller næsten aldrig pc spil længere, men nogle gange skal det til, men ta' det ikke så personligt, da det ikk er det vigtigeste for mig.
Jeg har utrolig mange filer, film, spil og jeg skal komme efter dig, til og lække på min pc.
Jeg bruger meget pc'en til sådan noget ligende:
- Musik, video'er, udpakning af RAR filer, bruger mange forskellige programmer (også til test), redigering af filer & flytning af filer.

- Lidt svært og forklarer, men det må fører hen i den genre, så i ved nogen lunde hvor performance messig skal være i hen hold til mit spørgsmål om Raptor vs. Raid 0

Jeg har følgende Diske og gøre godt for:
1 stk. WD Raptor 74 GB 10.000 RPM
2 stk. Seagate 320 GB 7200 RPM
3 stk. Seagate 1.5 TB 7200 RPM
1 stk. Seagate 750 GB 7200 RPM

Jeg er lidt blank her, da jeg har nogle diske og gøre godt med, så hvad er bedst performance og gøre i denne her situation.

Jeg ser, der er mange muligheder, også hvordan operativsystemet skal installeres på, og hvor følgende filer skal gemmes osv.

Håber i kan give mig et godt svar, og hurtigt svar :)

Synes ikke jeg fik specielt meget hjælp med min ven google, da jeg har lidt grej og vælge mellem.

Håber i kan døjes med beskrivelsen :)

På forhånd tak :)

...

2

onsdag, 19. oktober 2011, 00:11

Der er en god guide ud i raid her på siden

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=110323&sid=

Så kan du overveje lidt bedre hvad der er bedst for dig. Jeg ville nok smide den raptor i og lægge OS på den, så have 2-3 andre diske sat op i raid til store filer, alt efter hvilken konfiguration, du så vælger. Raid 0 giver bedst preformance men den er heller ikke helt sikker, svigter 1 disk så ryger det hele og kan ikke reddes.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

3

onsdag, 19. oktober 2011, 11:19

Bare for at linke til en nyere version af samme raid guide..

http://www.tweak.dk/article/Guide_til_RAID/72/1/1

Umiddelbart vil du gerne have høj hastighed og ikke så meget access time, så et raid 0 eller 5 over nogle diske ville være fornuftigt...

Du kan sagtens blande store og små diske, husk dog størrelsen beregnes ud fra mindste fælles nævner.

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM2 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

Raumfeld Stereo Cubes

For anden gang i Tweak.dk's historie skal vi have et sæt Raumfeld højttalere, der går under navnet Stereo Cube
Læs Mere

Reeven EUROS 120 mm Fan Round-Up

Reeven er en forholdsvis ny producent på markedet. De startede i 2009 og satser på at lave det bedste inden fo
Læs Mere

AMD A8-7600 APU

Så er AMD's seneste A8 APU endt på Tweak.dk redaktionen, og vi vil derfor stolt præsentere jer for vores test
Læs Mere

LC-Power Gaming 930W Kabinet

LC-Power har tilsendt os på Tweak.dk et af deres nye kabinetter i deres Gaming-serie. Dette hvide miditower ka
Læs Mere

Antec ISK310-150 micro tower

Står du og skal til at bygge dig en lille kontorcomputer, eller måske skal der et nyt kabinet til computeren v
Læs Mere

Thermaltake Commander FT Fan Controller

Hvis man har installeret et vildt custom vandloop i sin computer, kan det være ganske nyttigt at være i stand
Læs Mere

Logitech MX Master

Vi skal i denne test tage et kig på Logitechs nye flagskib af en mus ved navn MX Master. Der er tale om en mus
Læs Mere

Gigabyte Z170X-Gaming 7

Vi har denne gang vendt næsen mod Gigabyte, når vi endnu engang kaster os ud i en test af endnu et Z170 bundko
Læs Mere

Acer præsenterer to nye Predator gamingskærme

Nok kan du have en vild internetforbindelse og ekstrem hardware, men du kommer ikke langt uden en skærm, og sk
Læs Mere

Logitech præsenterer nye lækre Bluetooth peripherals

Logitech har vi flere gange stiftet bekendtskab med her på Tweak.dk, og de er nu på banen med 2 stk. nye perip
Læs Mere

Philips kommer med første Quantum Dot skærm i Europa

Quantum Dot spås af mange til at blive det næste store, når det kommer til skærmteknologier. Denne teknologi k
Læs Mere

Så er Sonys Z5-serie af smartphones officiel

Så er Sonys Xperia Z5 serie officielt kommet frem. Dette skete på IFA messen i Berlin, som er en af verdens st
Læs Mere

Onsdagen der gik hos Team Tweak på Twitch

Så blev onsdagens stream overstået, og hvis du ikke fik set med, så kan vi her bringe dig det store forkromede
Læs Mere

Nyt smart kabinet fra Lian Li ser dagens lys

Der er ingen tvivl om, at det at bygge småt er det nye sort, og nu er det op til producenterne at finde nye må
Læs Mere

Så er Acers nye Predator 8 gamingtablet officiel

Da vi tidligere på året var i New York for at tage et nærmere kig på Acers nye produkter, var der flere spænde
Læs Mere

Mød ASUS GX700: ASUS' første vandkølede laptop

Bedst som man troede, at fremtidens gaming laptops snart ikke kunne blive vildere, så går ASUS all-in og præse
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.