Ny pc 7-8k

  • Så er tiden inde


    Jeg kan godt samle selv, men har nu fundet frem til denne:
    http://www.game-station.dk/blu…mb-500gb-dvd-rw-600w.html



    tilvalgt:
    2500K
    Noctua NH-D14
    Asus P8Z68-V (SLI og front usb3 mm)
    2x4GB (8G Kingston 1333Mhz
    Corsair 750TX
    CM Enforce (For godt airflow og 2x usb3 front)


    Pris 7.2k


    Den har et 6870 kort, hvilket ikke er det bedste, men rimeligt til pengene. For 700 mere kan jeg få et 6950 og 1000 mere et 570. Hvilket jeg ikke synes om lige pt.
    Planen er, at OC denne her og opgradere med den nye generation GPU når den kommer. - Med plads til SLI.


    Synes I, det ser fint ud? Jeg ved Topdata har nogle gode tilbud, men synes nu ikke de er helt med på alle delene...
    Jeg får jo også en super køler med osv.

  • det skal du da ikk der sidder da en stock køler på som fungere udemærket, så kan du jo altid senere opgradere med en anden køler...


    du skriver du får en super køler med, så vidt jeg læser mig frem til er det et tilvalg og den koster kassen...


    du vil også få mere for pengene hvis du selv byggede..syntes nogle af deres sammen sætninger derinde ser lidt crazy ud...

  • Som sagt vil jeg OC. Du har da vel ikke tænkt dig at OC med stock køling? Du er da vidst ikke en rigtig Tweaker ;)
    Noctua NH-D14 er den bedste luftkøler i verden min ven. Og da jeg kan få den for 500 kr er det billigere end hvis jeg køber den separat. -Og så får jeg den installeret.

  • Har skam tjekket Sharkgaming. -Og de ser da meget indbydende ud!


    Men for at være ærlig, så har de ikke forstand på hardware. Hvis man ikke ved noget om, hvad der er inde i computeren, så er det vel en meget fin forretning, men de ligger mile fra Game-station.
    Det er meget minimalt, det jeg kan kostumere...


    Og ja 2500K er let at OC til 4ghz, men jeg sigter efter en del mere. + Den Noctua kan jeg jo beholde til fremtidige opgraderinger og nye rigs. Jeg gentager mig selv: Det er verdens bedste luftkøler.

  • ffs hva faen spørg du så om hjælp til du har jo styr på alt og vil ikk have nogen andre vinkler på det...



    BYG SELV bedst og billigst er min anbefaling og snup så et komplet vandkøler kit til cpu...bum

  • Sorry :/
    Jeg er da meget glad for svarene, og det fører jo også til en lille diskution om, hvad og hvor der er bedst at købe. Og det er jo lige netop hvad jeg prøver at finde ud af :)
    Jeg spørger, om I har nogle bud på et samlet RIG eller evt. selve delene til en ny gamer på omkring de 7k guld.
    BTW. Jeg har samlet nogle dele på EDBPriser/Proshop og fundet frem til dette:


    Samsung 1000 GB F3 32 MB
    Corsair Enthusiast Series TX750 V2
    G.Skill 8GB DDR3 1600MHz (2x4)
    ASUS EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 (Bedre køling)
    Intel Core i5 2500K Sandy Bridge
    ASUS P8Z68-V Sandy Bridge
    Samsung SH-222AB DVDRW Black
    Noctua NH-D14
    CM Storm Enforcer Gaming


    I alt 6993 kr


    Ser det fint ud? Er der noget, som skal rettes? Tænk på, det skal være sikret til ny GPU og CPU her efter jul/senere..


    BPM
    Jeg tror nu ikke, man kan få et KOMPLET vandkølersæt til de der 5-600 kr..? Man kan jo få de der Corsair H.. osv, men de er nu ikke bedre end en Noctua, selvom det er vand.

  • Hmm ok du har vel ret :D
    Så køber jeg [URL=http://www.proshop.dk/Grafikkort/Club-3D-GeForce-GTX-560-Ti-CoolStreamOC-2281724.html[/URL]


    Jeg tænkte.. Er det en god idé at købe et gen3 motherboard? Den har PCIe 3.0 til de nye graffikkort. Den koster kun 120 kr mere end den normale P8Z68..


    Og så køber jeg en Antec Big Boy til kabinettet.