Bærbar med HD. Hvad skal jeg gå efter?

  • Jeg har fået et nyt fjernsyn, og da jeg har sat min computer til fjernsynet, tænker jeg på at anskaffe en bedre bærbar.


    Den jeg har nu, er der HD i, men tror kun, det er HD ready. Den kan ikke køre fuld HD. Grafikkortet er også kun et Radeon HD 4570 512MB.


    Jeg har set lidt på nogen bærbarer fra ASUS, og de er i en rimelig pris. Jeg har også set nogen rigtig gode fra DELL, men de er lidt dyrere. I nogen af dem er der DVB-C tuner i. Hvad betyder det? Det må have noget med fjernsyn at gøre?


    Men hvad ville I foreslå i en prisklasse omkring 6-7000kr. Den skal køre fuld hd. Desuden ved jeg ikke, om det er bedst at få en bærbar med separat grafikkort. Altså ikke et onboard. Ved ikke, om de er bedre, og kan give mere kraft, når billedet skal op på fjernsynet.


    Jeg tænker også på 8GB ram. Den skal gerne køre billedet flydende på fjernsynet. Jeg skal desuden også bruge bærbaren til skolearbejde, hvor den skal kunne køre tunge grafiske programmer. Gerne flere samtidigt.


    Men hvilke bud har i? Er det muligt at få sådan en bærbar indenfor den pris, jeg har skrevet. Det gør ikke noget, hvis prisen svinger et par hundrede fra den, jeg har skrevet, men håber, at der findes nogen indenfor den prisklasse, som opfylder mine behov.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Tak for svaret :) Men den skal have fire kerner. Ellers god bærbar du linkede til. Køber den ikke brugt.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Er en i5 ikke god nok ? den har dog 4 threads. Der er kun i7, som er bedre.
    Jeg ville da gerne nøjes med en i5 med onboard grafik, og denne har trods alt nvidia. Der har været forskellige diskussioner om, at i3 ikke kan trække fullHD grafik, men i5 kan formodentlig godt. :dance:

  • Mit medie center kører fuld HD uden problemer og det samme gør min laptop. Og de er vist begge svagere end din laptop - medmindre den har en svag cpu :)
    Den burde kunne klare det - hvis du prøvet at gøre, så den kun viser video på tv og ikke begge skærme, så kan det være den gider. Har jeg haft lidt problemer med på min laptop og beskylder driverne ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Kravet er fire kerner, helst i7
    8GB
    Gerne 1GB grafikkort, helst 2GB
    Full HD


    Fire kerner er bedst, når man arbejder med flere større grafiske programmer samtidigt. Plus jeg har 8GB i min stationære, og der er virkelig en stor forskel fra da jeg havde 4GB, når jeg arbejder på den nu.


    Jeg er bare i tvivl med grafikkortet. Den bærbare skal ikke spilles på, men på andre forums siger de, at jo bedre jeg vil køre mit skærmbillede fra computeren på mit tv, jo bedre grafikkort skal jeg have.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Altså skærmbilledet på HD-film bliver bedre, hvis du har et bedre gfx? Det lyder som a load of bulls#!*¤.


    Om du kører et Geforce 8400, GTX480, HD4200 eller HD6970 gør ingen forskel på hvordan billedet på film står, hvis jeg forstår det rigtigt med at det bare er når du ser film, der er tale om.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H