Ny comp kører ikke skide optimalt???

  • Er slet ikke inde i IT verdenen mere, så jeg vælger at spørge jer herinde til råds.
    Jeg valgte alligevel trods jeg ikke er så meget ind i det mere og købe en ordenlig spand.
    Men efter at ha prøvet bf2, så fandt jeg ud af den hakker i store ild kampe?!
    Burde da ikke sgu ned og kører 100x100 i opløsning med den her ville jeg mene.
    Er det bare mig, eller er der noget galt?! Ville umiddelbart ikke tro det er opsætningen der sgu være noget i vejen med.. Eller er det bare driverene der fucker..


    Den er købt hos topdata og er sådan ca sat sammen sådan her



    * INTEL i7 2600K (SOCKET 1155), 4x 3.4ghz
    * ASUS 1536MB DDR5 GTX580 DCII
    * GIGABYTE Z68A-D3-B3 BUNDKORT, USB3.0 OG SATA3/600 OSV.
    * 8GB DDR3 HYPER-X 1600MHZ RAM, KINGSTON HYPER-X
    * 700W 80+ CERTIFIED COUGAR STRØMF.


    Topdata


    Håber der en der lige kan kaste lys over det her.. suk



    Mvh

  • AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det kan være mange ting, prøv at køre noget generel fejlsøgning.


    Først og fremmest tjek op på hvad temperaturen ligger på for din CPU og dit grafikkort, for CPU kan du se det ved at bruge programmet coretemp for grafikkort kan du se det via GPU-Z.
    Du skal teste både ved ingen aktivitet og ved høj aktivitet, du kan stressteste cpu med programmet prime95, grafikkort kan du stress teste med programmet furmark.


    Hvis du ikke har erfaring med hvad der er rimeligt osv, så rapporter numrene her, så kigger vi på det.


    Ellers så bør du teste dine RAM, det kan du gøre med programmet memtest86+, det program kører udenfor windows, så du skal enten smide det på en usb nøgle eller brænde det på en CD (afhængigt af den variant du vælger).


    Hvis der stadigvæk ikke er fundet nogle fejl, så prøv at teste din harddisk, med det program som fabrikanten af harddisken stiller til rådighed på deres hjemmeside.


    Stadigvæk ikke noget? opdater windows fuldstændigt hvis det ikke er gjort allerede og hent nyeste drivere osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • installere windows 7 64bit går jeg ud fra , da 32 bits kun kan tage 3gb ram
    først installer et antivirusprogram
    det der vigtigt du har fået installtion cdrom fra gigabyte installere alle chipset driver
    og andre driver incl usb 3 driver som kommer op sådan skema i windows
    så skal du på internettet og hente seneste nye nvidiadriver
    derefter installere du alle opdateringer fra windows update
    husk også installere seneste directx
    de at din pc er sløv kan skyldes en virus
    prøv se om det ikke hjælper

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts


  • Nej hent drivere fra gigabyte's egen hjemmeside. Hent altid drivere fra nettet.

  • Det hjalp enormt meget at få de helt rigtige og opdaterede drivere.. Havde dog hentet til gfx'n, men den fra nvidia's side er åbenbart bedst.. så nu kører den perfekt..
    Så var problemet heldigvis ikke så stort alligevel.


    Tusind tak for infoen d. herre !! :)