Drev har skiftet placering/navn

  • er løbet ind i et lille problem... Jeg havde lånt en ekstern harddisk af en ven forleden dag og den blev kaldt I da jeg har to i forvejen (G og F).. det har resulteret i at jeg nu ikke har F mere da den har ændret navn til I i stedet. Det er ikke det største problem men alle mine genveje fra dette drev virker pludselig ikke mere pga navn skiftet.. Kan jeg på nogen måde lave navnet om igen ? eller dens placering er det vel ?

  • højre klik på Computer og vælg Administer og så under Storage --> Disk Management kan du højre klik på drevet / partitionen og vælg skift sti.


    Køre engelsk Windows 7 Ultimate SP1 x86 så mit dansk er lidt fucked up :crazyeyes:


    alså sådan her:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dengsen
    tak .. men nu støder jeg på et andet problem.. det drev der skal laves om kan jeg ikke kalde for F drev den er ikke på listen ??! nogle ideer til hvordan jeg fikser det ? :)


    ændre det drev som hedder F kloge til noget andet :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dengsen
    ændre det drev som hedder F kloge til noget andet :$



    hvis du gad og læse hvad jeg skriver kloge... så ville du se at der ikke er et F drev!!![/quote]


    jo check dine andre drev der er en som har blokstav F ellers vil den være på listen :finger:

  • Som Puma skriver så skal du først ændre det drev der hedder F til noget andet, og så det det du vil have som F til at være F. Værktøjet er ikke klogt nok til at du kan bytte to drevbogstaver. Først skal det gamle væk, og så kan du sætte det nye på.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|



    hvis du gad og læse hvad jeg skriver kloge... så ville du se at der ikke er et F drev!!!


    jo check dine andre drev der er en som har blokstav F ellers vil den være på listen :finger:[/quote]


    jeg har tjekket dem jo.. den er der ikke og den kan ikke findes på listen af en eller anden grund!!

  • Prøv at genstart uden den eksterne harddisk i maskinen. Se om du kan sætte bogstaverne ordentligt - og smæk så harddisken i igen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |