Ny her, og har brug for hjælp :)

  • Hey alle på tweak! :D


    Jeg er ny her på tweak, og har brug for hjælp.


    Eftersom jeg skal have mig en ny computer i forbindelse med Skyrim, har jeg opsparet mig 9000 kr sådan cirka som skal bruges på en ny computer; dvs. kun computeren, har allerede win7 og det andet halløj :) Computeren skal være lavet til gaming - har umiddelbart ikke planer om at OC lige foreløbigt.


    Jeg læste nogle af de andres tråde, men synes aldrig rigtigt at der kom en konklusion på, hvad der ville være et godt køb.
    Kunne forstå at der basalt set er 3 primære steder man kan få mest for sine penge når man køber en samlet computer: Topdata.dk, sharkgaming.dk og komplett.dk


    Jeg kiggede lidt rundt, og udelukkede rimelig hurtigt topdata - synes klart man fik mere for sine penge de andre steder.


    Her kom valget til at ligge på:
    Sharkgaming:
    LINK eller LINK
    Komplett:
    LINK - evt med en i7 2600K CPU (koster +687.69 kr og så en WD Caviar® Black 1TB HDD); ender på ca. 9000 kr - det samme som de andre comptuere fra sharkgaming koster. Og så kabinet ændring til et NZXT Phantom Big Tower :)


    Hvis valget stod til jer, hvad ville i så gøre? Kom gerne med nogle andre konfigurations idéer til f.eks. komplett computeren.


    Håber i kan hjælpe en fellow gamer i nød :/


    Mvh
    Reno

  • hvor længe kan du vente? der er jo nyt fra intel lige om hjørnet?

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Altså.. Jeg skal jo have løn under alle omstændigheder, men det er jo begrænset hvor meget jeg vil bruge? Kan næsten tænke mig til, at noget nyt fra intel kommer til at koster; kassen? :D

  • jeg vil tage den fra komplett
    tag samsung f3 1 tb 103sj det forklædt server hd
    koster 126kr mere
    så har du godt system
    alt det kan se er kvalitet særlig grafikkortene dem kan jeg li det er msi

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet 3 gange, sidst af doitttt ().

  • siden amd også har deres bulldozer teknologi oppe i konkurrencedygtig ydelse, så er intel næsten nødt til at hive en kat op af sækken uden at smide prisen meget mere op.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det nye fra Intel er deres Sandybridge-E, ud fra hvad der er set, er det ikke så relevant igen for de fleste, det er mere til personer som kan bruge de ekstra PCIe lanes der tilbydes samt de ekstra kerner (eller folk der bare skal have det bedste af det bedste).


    AMD bulldozer (den første computer fra sharkgaming) performer ikke så fantastisk igen sammenlignet med nuværende generations i5-2500K og i7-2600K, så til dit behov, syntes jeg du skal gå efter en computer med Intel CPU.


    Baseret på de ting, syntes jeg at du skal holde dig til den nuværende Intel platform.


    Ud af de computere du kigger på, så vil jeg personligt gå efter den fra komplett, grundet "K" processor samt bedre grafikkort.


    Hvis vi skal holde os inden for omkring de samme omkostninger, så syntes jeg at du i stedet for at opgradere til en i7-2600K, skal bruge pengene på en SSD, årsagen er at det er langt de færreste spil, der får noget ud af hyperthreading som i7en tilbyder.


    Et SSD valg der burde være rimeligt sikkert er en Crucial M4 på 128GB (sørg for at de ikke tager røven på dig mht. prisen, hvis man kigger på info for den, så sælger de den pt til 1279kr).
    Hvis du vælger at købe en SSD, syntes jeg også at du skal spare de ca. 170/150 kr WD black disken koster over Samsungs F3/WD Blue, formålet er så at bruge disken som laggringsdisk.


    Hvis du kan få det ind i dit budget, kan du også overveje at bruge lidt penge på en bedre køler, den Antec h2o 620 køler de tilbyder, burde passe ret godt.
    Formålet med det er udover mindre støj også at du så kan overclocke processoren (som skulle være ret nemt på en i5-2500K/i7-2600K).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Genialt svar! :D tak for det :)

  • Melder mig helt enig med RTM's forslag. En SSD er en meget bedre opgradering til en gamer end 2600K'ens hyperthreading. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |