Opstartsproblemer ?

  • Hejsa.


    Jeg har lige været ude og investere i en næsten held ny computer.
    Men hver gang den starter op kommer den med én kort bip lyd. Og derefter går den over til en sort skærm, hvor der i nederste venstre hjørne står B4 og derefter A3 og tilsidst 99. efter dette bliver skærmen sort ganske kort med der blinker en lille streg i øverste højre hjørne, herefter starter min computer helt normalt op.
    Ved ikke om der er problemer.


    Mine specifikationer er følgende:


    MSI 970A-G45 970+950SB CFX


    AMD phenom II x6 1055t 2.8GHz 125W Box AM3


    Mushkin DDR3 PC3-1600 4GB CL9


    Seagare Baracuda 7200 rpm 1 TB 32mb SATA 6


    LC-Power Hyperion 700W 140mm 80+ plugfree


    Håber der er nogle derude, som kan hjælpe mig :D
    På forhånd tak!


    Jonas

  • Hej
    Jeg har hjulpet Jonas med at samle systemet og vi er lidt i vildrede. Altså bip-lyden mener jeg er normal når man starter en computer. Men vi forstår simpelthen ikke, hvad de andre koder er for nogle og hvorfor de kommer.


    Vi tjekker BIOS indstillingerne senere i dag, men i må meget gerne komme med forslag til hvad det kan være.


    /DMT

  • Hvis han/I får forskellige bip coder, så kig i manualen til bundkort, der plejer at stå hvad de mest almindelige betyder, ellers plejer der at være henvisninger til hvor I kan finde flere og mere detaljerede oplysninger.


    Jeg har en mistanke, men jeg kan ikke rigtig bakke den op. Eller jeg tror at det er den LC power, det er noget rigtig skrammel af en PSU, som enten er ustabil fra en start af eller simpelthen ikke kan levere de ampere som skal til.


    Jeg ville prøve at sætte en anden PSU til maskinen allerførst, måske kan du være din ven behjælpelig med det ?.


    Er det ikke nok, så prøv med en stang ram af gangen, og se om maskinen vil, måske er der fejl på en af dem ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvilke ramslots sidder klodserne i og kører de dual-channel?


    Havde et lignende problem med nogle midlertidige ram i mit nuværende bundkort. Måtte sætte dem til at køre singlechannel før de gad :S

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H