Lydkort med optisk udgang?

  • Hej Tweak!


    Jeg har for et par dage siden købt et nyt headset, som skulle fungere både til PC, Xbox 360 og Playstation, da min bror og jeg tilsammen ejer disse.
    Jeg endte med et fint Tritton AX Pro, som jeg er meget tilfreds med. Jeg har indtil videre brugt det med både Playstationen og Xboxen, MEN... men men men.. da turen kom til PCen opdagede jeg, at jeg åbenbart mangler sådan en optisk udgang på mit lydkort for at få den medfølgende lydkassedims til at virke..


    Så spørgsmålet er, om I kan anbefale mig et fint lydkort med sådan en udgang, eller om der er en vej uden om det? (Jeg er klar over headsettet kan tilsluttes UDEN lydboxdimsen, men lyden falder meget i kvalitet, og det syntes jeg er synd). Hvis vi kan holde løsningen på under 500 kroner vil det passe mig bedst, da det efterhånden løber op med hvad jeg har smidt efter det headset...


    Tak på forhånd!

  • Er det mig eller har det headset ikke en USB type B indgang?


    I givet fald kan man vel bruge et usb type a til type b kabel

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er meget muligt det har det, jeg må indrømme at jeg ikke har meget forstand på hverken lyd eller computere.. Er det det stik fra Playstation til lydboxen vi snakker om? Kan det også benyttes til PC?

  • På det her billede, den "hvide" indgang til venstre, ser ud til at være USB type B.


    Hvis det er den du kalder PS3 indgangen, så ja.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Altså lyd kommer der i hvert fald, så noget tyder jo på det virker.. Nu er det bare lidt problemer med at skrue op og ned, men det finder jeg vel ud af! Lækkert ikke at skulle ud og bruge flere penge, det sætter jeg pris på :)

  • Okay, nu erfarer jeg efter at have gennemtestet det hele ordenligt, at det ikke virker som det skal alligevel. Derfor tror jeg løsningen er et nyt lydkort med den udgang der.. Kan nogen pege mig i en retning af hvad jeg skal kigge efter?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Scabbers
    Okay, nu erfarer jeg efter at have gennemtestet det hele ordenligt, at det ikke virker som det skal alligevel. Derfor tror jeg løsningen er et nyt lydkort med den udgang der.. Kan nogen pege mig i en retning af hvad jeg skal kigge efter?


    Hvad er det, der ikke helt virker ordentligt?


    Ellers har det her fra Asus en Toslink udgang: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det, der ikke virker, er, at jeg ikke kan skrue op og ned for lyden på de individuelle højtalere, sådan som man ellers kan - Altså kan jeg fx ikke skrue op for bassen uden alt andet følger med.


    Jeg forstår ikke helt hvad du mener rasm, hvordan skal jeg sætte stikkene i? Det er jo begge to "huller"?