Hvilken SSD (120 gb) sata6

  • Hvad kan anbefales idag af SSD sata 6. ca 120 gb


    nogle siger M4(mærke?) andre siger Sandforce OCZ vertex 3/standard eller max iops


    skal bruges på et X58 UD7 - og senere på et X79(måske)

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • Vil tilslutte mig koret som siger Crucial M4.
    Fejlraten på de sandforce baseret diske, er stadig ALT for høj til at jeg turde stole på dem.
    Og med den "nye" firmware til M4, er de slet ikke så langt efter de sandforce baseret diske længere.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    Vil tilslutte mig koret som siger Crucial M4.
    Fejlraten på de sandforce baseret diske, er stadig ALT for høj til at jeg turde stole på dem.
    Og med den "nye" firmware til M4, er de slet ikke så langt efter de sandforce baseret diske længere.


    Intel's og A-Data's SSD med Sandforce fejler intet ik hva jeg har set Ciric :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    Intel's og A-Data's SSD med Sandforce fejler intet ik hva jeg har set Ciric :razz:


    Intel Sata3 SSD'er, (IE Intell 510 SSD), bruger så heller ikke Sandforce, men en Marvell controller ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet 2 gange, sidst af Ciric ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric


    Intel Sata3 SSD'er, (IE Intell 510 SSD), bruger så heller ikke Sandforce, men en Marvell controller ;)


    men A-Data's SATA-3 SSD'er gør :razz:

  • Ja, to af dem! -501 V2 bruger Marvell
    ...men nok om det :))


    Står stadig ved mit standpunkt, at når man læser rundt omkring på nettet, er fejlraten for høj på Sandforce diskene, til at jeg ville smide penge efter dem. Især set i lyset af prisen på M4, og den ydelse de levere efter FW 0009 er kommet.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    Ja, to af dem! -501 V2 bruger Marvell
    ...men nok om det :))


    Står stadig ved mit standpunkt, at når man læser rundt omkring på nettet, er fejlraten for høj på Sandforce diskene, til at jeg ville smide penge efter dem. Især set i lyset af prisen på M4, og den ydelse de levere efter FW 0009 er kommet.


    deres S510 Serie fejler nada med SandForce SF-2200 chippen så kom igen :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    deres S510 Serie fejler nada med SandForce SF-2200 chippen så kom igen :razz:


    Som jeg har forstået det (kilde: anandtech), så er der et mindre generelt problem, som endnu ikke er blevet rettet, som gælder for alle Sandforce 2xxx baserede SSDs, at der kommer BSODs en sjælden gang i mellem.


    Ud fra hvad jeg kan se på OCZ's forum, så er problemerne stadigvæk ikke blevet rettet helt endnu (LINK).


    Som jeg forstår det, benytter de fleste fabrikanter enten standard firmware fra Sandforce eller en modificeret standard firmware, problemet skulle være generelt for begge typer.


    Spørgsmålet er vel om man kan leve med en BSOD en sjælden gang i mellem, indtil de får det rettet endegyldigt eller ej.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Dvs - lige nu
    er det enten Crusial ? M4
    eller Intel 510 der anbefales.
    har hørt godt om Sandforce (fart) men også en stor fejlrate ?.


    Gider ikke rigtig at "bøvle" med Hardware - det skal virke fra starten af ;)

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Animal-mik
    Dvs - lige nu
    er det enten Crusial ? M4
    eller Intel 510 der anbefales.
    har hørt godt om Sandforce (fart) men også en stor fejlrate ?.


    Gider ikke rigtig at "bøvle" med Hardware - det skal virke fra starten af ;)


    Intel 510 og Crucial M4, bruger begge en Marvell controller (jeg mener det er den samme), men Intels 510 performer stadigvæk bedre (du kan læse mere om det hos anandtech).


    Det er i hvert fald svært at argumentere for at bruge 500kr mere på 510en.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nu har S510 så kun været på markedet i en månnedes tid, så vil tillade mig at stille mig tvivlende overfor at de ikke løber ind i de samme problemer som andre diske med SF-2200 :roller:

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().