Computerproblemer

  • Hej


    Min nye computer har det med at fryse når jeg surfer på nettet. Dette sker både i firefox, chrome og internet explorer. Når det sker fryser skærmbilledet først, hvorefter at skærmen bliver helt hvid og man er nødt til at holde powerknappen nede for at genstarte computeren.


    Jeg har kørt en test på RAM'ene, men den fandt ingen fejl. Kan det være grafikkortet der er noget galt med?


    På forhånd tak for hjælpen :)

  • Ja selvfølgelig :)


    CPU: Intel core i7-2600k
    RAM: Corsair 8GB DDR3 Vengeance LP PC3-12800 1600MHZ CL9
    PSU: Corsair TX V2 750W
    Grafikkort: XFX Radeon HD 6950 1GB GDDR5
    Harddisk: Western Digital Caviar Black 1TB
    Bundkort: ASUS P8Z68-V Pro, Socket-1155

  • Og flash/opdater til seneste bios

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Har nu prøvet at opdatere drivere, clear cmos og opdatere bios, men intet af det har virket. Desuden har jeg også prøvet at spille på computeren, men der kom en masse artifacts og det endte med at computeren frøs, ligesom når jeg bruger en internet browser.


    Er der andet jeg kan gøre, evt. prøve at skifte grafikkortet ud?

  • Hvad ligger temps på for CPU og GPU?


    Du kan f.eks. bruge coretemp til at se for CPU og GPU-Z for GPU.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Treehugger
    Når jeg bare surfer rundt på nettet (Så længe jeg nu kan det ad gangen) ligger CPU'ens coretemps omkring 30 grader, mens GPU'en er 44 grader


    Det virker ikke umiddelbart slemt, men det er også interessant at vide hvad de ligger på under load.


    Du kan lægge belastning på CPU, via prime95 og GPU via Furmark.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Umiddelbart lyder det som GFX, når du får artifacts. Gør som Rasm401i siger og sæt skærmen til at køre over CPU og tag GFX ud.


    Den letteste måde at fejlfinde er altid at prøve andre dele og der synes jeg Z68 er rigtig lækkert, da man kan teste GFX ved blot at tage det ud :)